Program szkoleniowy
Zrozum VAT

Edycja 2025

Aby skutecznie przeszkolić zespół w jakimś temacie podatkowym, konieczne jest m.in.:

  • 🎓 ustalenie poziomu wiedzy pracowników oraz
  • 🎯 znalezienie wysokiej jakości szkoleń dostosowanych do specyfiki pracy zespołu.
Zrealizowanie powyższego utrudnia olbrzymia oferta szkoleń 📚 – których poziom merytoryczny trudno zweryfikować. Do tego ich programy nie zawsze odpowiadają potrzebom pracowników albo typom transakcji rozliczanych w firmie.

W ten sposób dochodzisz do miejsca, w którym konieczne jest skorzystanie z kilku, czy nawet kilkunastu szkoleń. Wtedy jednak musisz mierzyć się z ograniczeniami budżetowymi 💸.

Często w takich przypadkach firma korzysta z pakietów szkoleniowych 📦 – które dają duże oszczędności, natomiast nie przynosi to zakładanych efektów. Niektórzy członkowie zespołu w ogóle nie korzystają z materiałów dostępnych w bazie.

I nie musi to wynikać z ich niechęci do rozwoju. Typowymi przeszkodami są:

  • presja czasowa związana z codziennymi obowiązkami oraz
  • 😕 brak motywacji i zniechęcenie pracowników spowodowane koniecznością opanowania zbyt dużej ilości materiału.
Odpowiedzią na te bolączki jest program szkoleniowy Zrozum VAT.

Czym są mejlowe kampanie edukacyjne?

W ramach programu każdy pracownik w Twoim zespole może zapisać się do kampanii edukacyjnych na dwóch poziomach.

Dzięki temu co tydzień będzie otrzymywał wiadomość mejlową zawierającą:
  • 📄 krótki i łatwy do przyswojenia opis kilku zagadnień merytorycznych z zakresu VAT;
  • 🎥 link do nagrania szkolenia, które omawia opisane w mejlu zagadnienia (trwającego maksymalnie 1,5h);
  • 📝 niekiedy również dodatkowe materiały: ściągi do pobrania, instrukcje lub nagranie z warsztatami.
Nauka jakiegokolwiek zagadnienia wymaga częstych powtórek 🔄 i przyswajania materiału w niewielkich porcjach 🧩. Właśnie dlatego tradycyjne szkolenia podzieliłem na łatwe do przerobienia części. 
 
Dzięki czemu:
  • 💪 nie przeraża ilość materiału niezbędna do opanowania;
  • ⏱️ tempo nauki można dostosować do własnych potrzeb;
  • 📈 a jeżeli w danym tygodniu obowiązki zawodowe nie pozwolą na przerobienie materiału, łatwo to „nadrobić” w kolejnych tygodniach.
Szanse na przerobienie lekcji zwiększa to, że przychodzą one w formie e-maila 📩. 
 
Taka cotygodniowa wiadomość to swoista przypominajka ⏰, która mobilizuje choćby do przeczytania treści!

Czego dotyczą kampanie mejlowe?

Poziom I

Obejmuje tematy, które każdy musi znać.

Umiesz odnaleźć się w gąszczu przepisów
Wiesz jak w całym chaosie legislacyjnym określić aktualny stan prawny.

Poznajesz metodę rozliczania transakcji krajowych
Kroki dzięki, którym nie pominiesz żadnego istotnego elementu w opodatkowaniu VAT.

Znasz każdy rodzaj transakcji międzynarodowej
Potrafisz wskazać podstawowe zasady ich rozliczania.

Poziom I 🚀 startuje w lutym 2025 r. 📅

Potrwa 10 tygodni

Poziom II

Tutaj wchodzisz w szczegóły.

Znasz każdy element prowadzący do prawidłowego opodatkowania transakcji
Warunki do zaistnienia czynności, określenie obowiązku podatkowego, podstawy opodatkowania, kursów walut, fakturowanie, wykazywanie w JPK, ujmowanie korekt.

Poznajesz specyficzne uregulowania
np. co zrobić w razie opóźnienia w zgromadzeniu dokumentacji dla stawki 0%.

Wiesz jakie procedury szczególne odnoszą się do danej czynności i do czego one służą
np. call off-stock, OSS/IOSS, uproszczenie dla transakcji trójstronnych, nowe środki transportu, SME itd.

Poziom II 🚀 startuje we wrześniu 2025 r. 📆

Potrwa 12 tygodni

Warsztaty

Aby być ekspertem, potrzeba lat praktyki. Tego nie zapewni żadne szkolenie.

Można jednak ćwiczyć materiał na przykładach „z życia”.

W trakcie warsztatów skupiasz się na wąskim temacie i rozpracowujesz wiele przykładów. Dzięki czemu porządkujesz wiedzę i znajdujesz dla niej praktyczne zastosowanie.

Do kampanii mejlowych na obu poziomach dołączone są warsztaty, które utrwalają opanowane zagadnienia.

Ten program to dwa sposoby nauki!

oraz

Dlaczego dwa sposoby? 🤔

Mejlowe kampanie edukacyjne:

  • pomagają przyswoić materiał w ramach uporządkowanego i rozłożonego w czasie programu📋 oraz
  • mogą stanowić materiał powtórkowy🔄.

Jeżeli jednak pracownik ma czas i chce przeszkolić się w zakresie VAT, to może odrazu odtworzyć szkolenia dostępne w bazie📂.

Gdy firma zamierza rozszerzyć działalność lub planuje nowe transakcje – może być potrzebna wiedza np. z transakcji łańcuchowych. Zespół podatkowy ma wówczas dostęp do wszystkich szkoleń z tego zakresu📝.

Z nagrań w bazie szkoleń możecie korzystać przez cały 2025 r., bez limitu odtworzeń⏯️.

Co znajdziecie w bazie szkoleń?

Nagrania 9 szkoleń

  1. VAT w obrocie międzynarodowym
  2. Transakcje łańcuchowe
  3. VAT od podstaw
  4. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT)
  5. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT)
  6. Import usług
  7. Eksport towarów
  8. Fakturowanie od A do Z
  9. Ujmowanie korekt

Sprawdź opinie o szkoleniach

Anna Stępniewska
Szkolenie z transakcji łańcuchowych
Szanowny Panie Piotrze, Chciałabym serdecznie podziękować za zaproszenie mnie do udziału w szkoleniu. To było niezwykle wartościowe doświadczenie, które na pewno przyczyni się do mojego rozwoju zawodowego. Szkolenie było bardzo dobrze zorganizowane. Pana wiedza i doświadczenie są nieocenione, a sposób prowadzenia zajęć sprawił, że nauka była przyjemnością. Pozdrawiam Anna
Żaneta Sufin
Szkolenie z WDT
Merytorycznie super, mnóstwo przykładów przekładających język ustawy na język ludzki 🙂 Cieszę się, że trafiłam na stronę internetową Pana Piotra. Chętnie skorzystam z następnych szkoleń i webinarów 🙂
Renata Grabowska
Szkolenie z WDT
Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane i równie profesjonalnie przeprowadzone. Warto uczestniczyć w takich szkoleniach zarówno dla utrwalenia posiadanej wiedzy jak i pozyskania nowych informacji przy wciąż zmieniających się przepisach. Gorąco polecam 🙂
Ewa Kucharska
Szkolenie z WNT
Jak zawsze pełen profesjonalizm, wszystko zrozumiale przedstawione. Jestem stałą uczestniczką, nigdy się nie zawiodłam. Pan Piotr ma wielką wiedzę którą potrafi w przejrzysty sposób przekazać. Zawsze odpowiada na pytania, nawet po szkoleniu.
Katarzyna Tokarska
Szkolenie z ujmowania korekt
Jak każde szkolenie Pana Piotra było profesjonalnie, konkretnie, z przykładami. Jeżeli chodzi o kwestie VAT szkolenia Pana Piotra to dla mnie numer jeden na rynku.
Eulalia
Szkolenie: VAT w obrocie międzynarodowym
Panie Piotrze, dziękuję raz jeszcze, za przekazanie tego trudnego zagadnienia w sposób najprostszy z możliwych, oczywiscie prześledzę raz jeszcze poszczególne tematy bo ciekawe jest to co mnie bezpośrednio nie dotyczy ale też warto wiedzieć na przyszłość może, a tematy z którymi mam na co dzień do czynienia stają się przyjaźniejsze dzięki Panu. Serdecznie Pozdrawiam
Gosia
Szkolenie z importu usług
Świetne szkolenie. Teoria z przykładami, których często brakuje na innych szkoleniach. Zadane pytania nie pozostają bez odpowiedzi, więc po szkoleniu nie ma opcji, że jednak czegoś brakuje, czegoś się nie wie. Polecam!
Anna
Szkolenie z eksportu towarów
Bardzo profesjonalne szkolenie, prowadzący posiada ogromną wiedzę merytoryczną oraz potrafi ją przekazać w sposób praktyczny. Szkolenie obejmowało nie tylko wiedzę teoretyczną ale również praktyczne przykłady. Polecam.

Ściągi do druku

Ściągi, które w zwięzłej formie wyjaśniają zasady rozliczania poszczególnych typów transakcji. 

Są aktualizowane o zmiany i dostępne do pobrania.

Nagrania 9 warsztatów

  1. Obowiązek podatkowy, ujmowanie korekt i kursy walut w WDT
  2. Sprzedaż konsumencka w transakcjach łańcuchowych
  3. Dokumentowanie WDT
  4. Obowiązek podatkowy, ujmowanie korekt i kursy walut w imporcie usług
  5. Incoterms w transakcjach łańcuchowych
  6. Import z Chin i sprzedaż do podatnika w UE
  7. Procedura uproszczona dla wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych
  8. Obowiązek podatkowy, ujmowanie korekt i kursy walut w WNT
  9. Organizator transportu w transakcji łańcuchowej

Sprawdź opinie o warsztatach

Daria Borodai
Warsztaty z importu usług
Bardzo polecam warsztat od Pana Piotr Kępisty. Naprawdę dobrze opowiada, podaje, co najważniejsze dla mnie, przykłady, też w trakcie można podać swoje przykłady i pytania, na które Pan z chęcią odpowiadał. Też polecam wejść na stronę Pana na YouTube, też dużo ciekawego można się dowiedzieć 🙂
Żaneta
Warsztaty ze sprzedaży konsumenckiej w transakcjach łańcuchowych
Jestem pod wrażeniem szkolenia! Pan Piotr jak zawsze podszedł bardzo dobrze do szkolenia dobierając tak przykłady by wyjaśnić wszystkie skomplikowane przypadki jakie mogą pojawić się w dropshippingu i fullfilmencie. Do tej pory niewiele rozumiałam z materiałów dostępnych ogólnie na internecie i nie wiedziałam jak w ogóle za to się zabrać. Teraz będę wiedziała o co dopytać Klienta, który będzie chciał się zajmować właśnie handlem przez internet.
Gabriela Kordalska
Warsztaty z importu usług
Szkolenie w tematyce importu usług w pełni spełniło moje oczekiwania. Prowadzący profesjonalnie ale jednocześnie w zrozumiały sposób omówił tematykę okresów podatkowych, ujmowaniu korekt oraz stosowanych kursach walut przy rozliczaniu importu usług. Szkolenia Pana Piotra Kępiastego są godne polecenia wszystkim osobom zmagającym się z problematyką rozliczania podatku VAT.
Katarzyna Połaniecka
Warsztaty z importu usług
Szkolenie bardzo profesjonalne, forma warsztatów bardzo mi odpowiadała. Jasno, przejrzyście, wszystko zrozumiałe. Dużo praktycznych wskazówek, przykładów.
Ela
Warsztaty z WDT
Warsztaty super, bo od strony praktyczne, prowadzący odpowiada na pytania zadawane w trakcie, nie za długie więc pozwalają bardziej się skupić. Merytoryka prowadzącego na wysokim poziomie. Polecam

Wartość wszystkich nagrań to 7825 zł netto!

Ale to nie wszystko!

Poniżej trzy bonusy dla Twojego zespołu 🙂

Wdrażamy KSeF w 12 miesięcy

Cały program byłby w 2025 r. niepełny, gdyby nie obejmował zagadnień dotyczących wystawiania e-faktur.

Od początku 2026 r. ich stosowanie będzie obowiązkowe. Dlatego warto kolejny rok poświęcić na przygotowanie do tego nowego rozwiązania.

Prawidłowe wdrożenie KSeF wymaga dużej wiedzy nie tylko z zakresu fakturowania, ale również w aspektach technicznych.

W ramach dwunastu, krótkich warsztatów wdrożycie KSeF „po kawałku”.

Możecie w nich uczestniczyć z jednego urządzenia na żywo. Otrzymacie również nielimitowany dostęp do nagrań przez cały 2025 r.

Wartość tego bonusu to 3 521 zł netto!

Nauka na żywo

Doświadczenie pokazuje, że nawet jeśli mamy dostęp do nagranych szkoleń i kursów, to często z nich nie korzystamy.

Brakuje bowiem narzuconego terminu, który wymuszałby mobilizację i wygospodarowanie czasu.

Jeżeli masz w zespole osoby, które wolą naukę w trakcie szkoleń na żywo, to w ramach bonusu możecie wziąć udział w 16 szkoleniach i warsztatach na żywo, które odbędą się w 2025 r.

Możecie w nich uczestniczyć z jednego urządzenia. Otrzymacie również nielimitowany dostęp do nagrań przez cały 2025 r.

Uwaga! Będziecie też mieli wpływ na realizowane tematy szkoleń.

Wartość tego bonusu to 7.824 zł netto!

Na bieżąco ze zmianami

Przed nami nie tylko wyzwanie związane z KSeF.

Przy okazji wchodzą też inne zmiany.

W ramach bonusu otrzymacie dostęp do nagrania szkolenia z końca 2024 r. omawiającego zmiany na 2025 r. (m.in. procedura SME, zmiany w miejscu opodatkowania różnego typu wydarzeń, system kaucyjny itd.).

Jeżeli na 2026 r. zostaną wprowadzone nowe regulacje, to będziecie mogli wziąć udział w omawiającym je szkoleniu (z jednego urządzenia).

Wartość tego bonusu to 1260 zł netto!

Program szkoleniowy Zrozum VAT
- kosztorys

Wartość programu

  • Mejlowe kampanie edukacyjne 1.680 zł

    Na dwóch poziomach dla wszystkich pracowników

  • Baza szkoleń 7.825 zł

    Nagrania 18 szkoleń i warsztatów. Dostęp dla wszystkich pracowników, bez limitu odtworzeń

Wartość bonusów

  • 12 szkoleń na żywo z KSeF w 2025 r. 3.521 zł

    Uczestnictwo z jednego urządzenia + dostęp do nagrań

  • 16 szkoleń na żywo w 2025 r. 7.858zł

    Uczestnictwo z jednego urządzenia + dostęp do nagrań

  • Szkolenia ze zmian w VAT 1.260 zł

    Uczestnictwo z jednego urządzenia + dostęp do nagrań

  • Łączna wartość szkoleń: 22.144 zł

    (Podana wartość netto)

Cena dla Ciebie:

2995 zł

Podana cena netto. Należy doliczyć 23% VAT.

Oferta ważna jeszcze przez:

Dni
godz.
min.
sek.

Szczegółowa lista wszystkich szkoleń

(Kliknij na tytuł szkolenia aby zobaczyć program)

Szkolenia dostępne w bazie szkoleń

🕙 czas trwania: 8 godzin

🎥 nagranie szkolenia z 7-8 listopada 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 630 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Jak odnaleźć się w gąszczu przepisów i interpretacji?

  • ustawa, rozporządzenia, dyrektywa VAT – gdzie znajdę przepisy dotyczące VAT?
  • gdzie szukać interpretacji podatkowych, wiążących informacji stawkowych (WIS) oraz wyroków sądów w sprawach VAT?
  • skąd czerpać wiedzę o zmianach?

2. Dziewięć kroków do prawidłowego rozliczenia transakcji krajowych

  • ustalenie statusu dostawcy (kiedy mamy do czynienia z podatnikiem)
    czynność podlegająca VAT – co jest dostawą towarów a co świadczeniem usług
  • kiedy dostawę towarów lub usługę należy opodatkować w Polsce? – analiza przepisów określających miejsce świadczenia
  • procedury szczególne w transakcjach krajowych (procedura marży, zwolnienie ze względu na obrót nieprzekraczający 200 tys. zł, metoda kasowa, rolnicy ryczałtowi)
  • określenie podstawy opodatkowania
  • ustalenie wysokości opodatkowania (przepisy o stawkach VAT oraz zwolnieniach od podatku);
  • kiedy powstaje obowiązek podatkowy?
  • jak wykazać prawidłowo sprzedaż w JPK?
  • weryfikacja pozostałych obowiązków przy transakcjach krajowych (mechanizm podzielonej płatności, biała lista, ulga na złe długi, odpowiedzialność solidarna).

3. VAT w obrocie międzynarodowym

  • ile jest rodzajów transakcji międzynarodowych i jak ustalić z którym z nich mam do czynienia?
  • WDT, WNT, eksport towarów, import towarów, eksport usług, import usług, WSTO, SOTI, dostawa z montażem, odwrotne obciążenie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT, dostawa poza terytorium kraju – podstawowe informacje na temat rozliczania tych typów transakcji
  • szczególne procedury w obrocie międzynarodowym: OSS, IOSS, SME, call-off stock – do czego służą?

4. Fakturowanie

  • dla jakich czynności należy wystawić fakturę
  • jakie elementy powinna zawierać faktura
  • faktury zaliczkowe, korekty, faktury do paragonu oraz faktury uproszczone
  • szczególne adnotacje i procedury dotyczące fakturowania

5. Obowiązki podatnika VAT

  • rejestracja jako podatnik VAT czynny lub zwolniony – kiedy należy złożyć formularz VAT-R i co w nim wskazujemy?
  • kiedy należy dokonać rejestracji jako podatnik VAT UE i jak to zrobić?
  • obowiązki związane z zawieszeniem działalności lub jej zakończeniem
  • do czego służą deklaracje VAT-8 oraz VAT-9M?
  • kasa rejestrująca – kto musi stosować, jakie są zasady ewidencjonowania oraz jakie są możliwe zwolnienia?

6. Odliczanie VAT

  • kiedy podatnik może skorzystać z odliczenia VAT?
  • ograniczenie w odliczaniu dla pojazdów samochodowych
  • wyłączenia z prawa do odliczenia
  • przepisy o korekcie VAT – kiedy je stosujemy?
  • ulga na złe długi – jej wpływ na odliczenie VAT

7. Świadczenia nieodpłatne i częściowo odpłatne

  • rozliczanie świadczeń i benefitów dla pracowników (karty multisport, opieka medyczna, posiłki, przejazdy, owocowe czwartki itd.)
  • prezenty dla kontrahentów – skutki w VAT

8. Regulacje branżowe w zakresie VAT, które należy znać

  • usługi budowlane
  • dostawa mediów
  • transport i spedycja

9. Bezpieczeństwo podatnika

  • objaśnienia podatkowe i interpretacje ogólne dotyczące VAT
  • interpretacja indywidualna lub WIS – z czego, kiedy korzystać?
  • wyjaśnienia na infolinii KIS, broszury informacyjne – jak rozważnie z tego korzystać?

🕙 czas trwania: 4 godziny

🎥 nagranie szkolenia z 7 marca 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 630 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Identyfikacja transakcji międzynarodowych z jakimi możesz mieć do czynienia:

  • wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT);
  • wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT);
  • eksport towarów i import towarów;
  • dostawa z montażem;
  • odwrotne obciążenie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT;
  • wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO);
  • sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI);
  • import usług oraz eksport usług.

2. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):

  • jak powstaje obowiązek podatkowy (co z zaliczkami oraz przypadkami niewystawienia faktury w terminie);
  • czym jest tzw. nietransakcyjne WDT/WNT (przemieszczenie towarów);
  • kiedy przemieszczenie towarów nie stanowi WDT/WNT (wyłączenia);
  • do czego służy procedura call-off stock;
  • jak odliczać VAT w przypadku WNT (obowiązek posiadania faktury, co z szykiem rozstawnym).

3. Stawka 0% przy WDT:

  • podstawowe warunki i dokumentacja dla stawki 0% (list przewozowy, specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku);
  • co jeżeli posiadany list przewozowy nie jest prawidłowo wypełniony (np. brak podpisu sprzedającego, przewoźnika lub nabywcy, brak numeru rejestracyjnego środka transportu);
  • czy w razie braku dokumentacji podstawowej, można ją uzupełnić dokumentami dodatkowymi (np. korespondencja handlowa, faktura od przewoźnika, potwierdzenie odbioru przez klienta);
  • czy potwierdzeniem wywozu może być oświadczenie nabywcy, podpisana przez niego faktura albo wydruki z systemu przewoźnika?
  • kiedy można wykorzystać dokument potwierdzenia wywozu przez nabywcę własnym środkiem transportu;
  • domniemania wynikające z przepisów unijnych wprowadzone w ramach pakietu Quick Fixes – jaka jest relacja tych przepisów do regulacji wynikających z przepisów ustawy o VAT;
  • co jeżeli nie zgromadzimy dokumentacji w terminie.
  •  

4. Dostawa z montażem i odwrotne obciążenie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT:

  • na czym polega dostawa z montażem i jak ją rozliczyć;
  • przypadki, gdy polski nabywca rozlicza VAT w ramach odwrotnego obciążenia;
  • jak wykazać ww. transakcje w JPK;
  • czym różni się dostawa z montażem od WDT lub eksportu towarów.

5. Eksport towarów:

  • jak powstaje obowiązek podatkowy dla eksportu towarów;
  • różnice pomiędzy WDT a eksportem towarów;
  • jakie są warunki do stosowania stawki 0% przy eksporcie towarów;
  • co jeżeli nie zgromadzę dokumentu IE599;
  • do czego służy komunikat IE529;
  • czy mogę wykorzystać inne dowody do potwierdzenia stawki 0%;
  • stawka 0% przy zaliczce na poczet eksportu towarów.

6. Import towarów:

  • na czym polega import towarów;
  • kto jest podatnikiem przy imporcie towarów;
  • sposób rozliczenia importu towarów na zasadach ogólnych;
  • procedura uproszczona w imporcie towarów – co daje?

7. Import i eksport usług:

  • na czym polega import usług (rozliczanie VAT należnego i naliczonego);
  • czym jest eksport usług i jak go wykazać;
  • jak ustalić gdzie usługa podlega opodatkowaniu?
  • kto jest podatnikiem przy imporcie usług;
  • obowiązek podatkowy i podstawa opodatkowania przy imporcie usług;
  • jak rozliczyć import usługi zwolnionej z VAT.

8. Sprzedaż konsumencka (pakiet e-commerce):

  • na czym polega wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) oraz sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI);
  • do czego służy procedura OSS;
  • jakich usług może dotyczyć procedura OSS.

9. Rozliczanie transakcji międzynarodowych:

  • jakie transakcje wykazujemy w informacji podsumowującej (VAT-UE);
  • fakturowanie transakcji międzynarodowych;
  • ogólne informacje na temat transakcji łańcuchowych;
  • czym są transakcje trójstronne uproszczone;
  • procedura call-off stock.

🕙 czas trwania: 4 godziny

🎥 nagranie szkolenia z 27 lutego 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 630 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Kiedy muszę wystawić fakturę?

  • jakie czynności muszą zostać udokumentowane fakturą (sprzedaż, zaliczki);
  • co z WDT, eksportem towarów, dostawą poza terytorium Polski, eksportem usług?
  • co w przypadku wykonania czynności niepodlegającej VAT w Polsce?
  • kiedy podatnik zwolniony musi wystawić fakturę? Co z działalnością nierejestrowaną?
  • jak wystawiać faktury w przypadku sprzedaży konsumenckiej;
  • problematyka faktur wystawianych do paragonu;
  • kiedy należy wystawić fakturę na żądanie nabywcy;
  • procedury szczególne (OSS, IOSS) a obowiązek wystawienia faktury.

2. Co powinna zawierać faktura?

  • wskazanie i omówienie wszystkich obligatoryjnych elementów faktury;
  • akty prawne określające elementy obligatoryjne faktur;
  • czy w fakturze można umieszczać dodatkowe, niewymagane przepisami informacje?
  • obligatoryjne adnotacje na fakturach – kiedy musimy je umieścić (np. odwrotne obciążenie, mechanizm podzielonej płatności, metoda kasowa, procedura marży);
  • jak wskazać w fakturze kwotę podatku i jaki kurs zastosować, jeżeli wartość ta jest wyrażona w walucie obcej.

3. Szczególne regulacje dotyczące elementów faktur:

  • przedstawienie wyjątków przewidzianych dla sprzedaży zwolnionej z VAT (w tym ze względu na obrót);
  • kiedy bilet może stanowić fakturę?
  • fakturowanie kontrahentów z innych państw UE;
  • wystawianie faktur dla klientów spoza UE;
  • faktury uproszczone;
  • kiedy paragon z NIP nabywcy może stanowić fakturę uproszczoną?
  • faktura dokumentująca dostawę nowych środków transportu.

4. Faktury zaliczkowe:

  • kiedy musisz wystawić fakturę zaliczkową?
  • czy warto wystawiać takie faktury przed otrzymaniem zaliczki?
  • jakie elementy musi zawierać faktura zaliczkowa;
  • dodatkowe wymogi dla kolejnych faktur zaliczkowych albo faktur końcowych/rozliczeniowych;
  • faktura zaliczkowa i rozliczeniowa w tym samym miesiącu – zmiany wprowadzone od 1 września 2023 r.

5. Zasady wystawiania faktur:

  • jaki jest termin na wystawienie faktury?
  • szczególne regulacje w zakresie terminu wystawiania faktur w odniesieniu do usług budowlanych, najmu, dostawy mediów,
  • problematyka faktur wystawianych przed dostawą/usługą/zaliczką;
  • sposób wystawiania faktur papierowych, elektronicznych oraz faktur ustrukturyzowanych;
  • faktura do paragonu – co zrobić z paragonem po wystawieniu faktury?

6. Faktury korygujące:

  • kiedy należy wystawić fakturę korygującą;
  • jakie elementy musi zawierać korekta?
  • zbiorcza faktura korygująca – kiedy można ją zastosować?
  • ogólne informacje na temat ujmowania faktur korygujących;
  • kiedy nabywca może wystawić notę korygującą oraz jakie elementy powinna zawierać

7. Szczególne procedury przy fakturowaniu:

  • samofakturowanie;
  • duplikaty faktur;
  • wystawianie faktur przez podmiot trzeci (przedstawiciel, komornik);
  • refakturowanie – czy przepisy o fakturowaniu określają jak je wystawiać?

8. Kary za błędy w fakturowaniu::

  • przepisy dotyczące tzw. pustych faktur;
  • sankcje przewidziane w kodeksie karny skarbowym;
  • kto odpowiada za błędy w fakturach?

9. Faktury zakupowe:

  • otrzymanie faktury jako warunek odliczenia VAT;
  • czy błędy w fakturze mają wpływ na przysługujące nabywcy prawo do odliczenia podatku naliczonego?
  • co w przypadku, gdy nie otrzymaliśmy faktury zakupowej?
  • kiedy umowa może stanowić fakturę?
  • co zrobić jeśli faktury dokumentujące WNT lub import usług zawierają błędy;
  • czy brak faktury dokumentującej WNT lub import usług zwalnia mnie z obowiązku rozliczenia podatku należnego?

🕙 czas trwania: 4 godziny

🎥 nagranie szkolenia z 1 sierpnia 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 800 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Ogólne informacje o transakcjach łańcuchowych:

  • czym jest transakcja łańcuchowa – czy ustawa o VAT definiuje to pojęcie?;
  • pojęcie transakcji trójstronnej oraz trójstronnej uproszczonej;
  • ile minimalnie i maksymalnie podmiotów może uczestniczyć w transakcji łańcuchowej?;
  • przykłady transakcji łańcuchowych;
  • jakie problemy i ryzyka wiążą się z nieprawidłowym rozliczaniem transakcji łańcuchowych?

2. Organizator transportu – element istotny w kontekście rozliczania transakcji łańcuchowych:

  • jak ustalić, który z podmiotów w łańcuchu jest organizatorem transportu?
  • co jeśli podmiot zlecający transport obciąża kosztem transportu inny podmiot w łańcuchu?
  • po co ustalamy kto jest organizatorem transportu?;
  • konsekwencje dla przypadków, gdy organizatorem jest pierwszy podmiot w łańcuchu, pośrednik albo ostatni podmiot w łańcuchu.

3. Dostawa ruchoma – transakcja, która może stanowić WDT albo eksport towarów:

  • co rozumiemy pod pojęciem dostawy ruchomej?
  • kiedy do dostawy ruchomej możemy zastosować 0% stawkę VAT (tj. uznać ją za WDT albo eksport towarów);
  • czy dostawa ruchoma zawsze korzysta z 0% stawki VAT?
  • w jaki sposób opodatkowujemy dostawy poprzedzające dostawę ruchomą oraz po niej następujące?
  •  

4. Reguły Incoterms:

  • czym są reguły Incoterms i dlaczego mają one wpływ na rozliczenia w VAT?;
  • jakie są obowiązki stron przy stosowaniu reguł: EXW, FCA, CPT lub DAP?;
  • co jeśli wskazana w fakturze reguła Incoterms jest niezgodna z rzeczywistym przebiegiem transakcji?;
  • jaki wpływ mają te reguły na rozliczanie transakcji łańcuchowych.

5. Obowiązki uczestników transakcji łańcuchowych:

  • kiedy jako uczestnik transakcji łańcuchowej mamy obowiązek rozpoznać w Polsce dostawę krajową, WDT albo eksport towarów?
  • w jakich przypadkach to my – jako nabywcy towarów – mamy w Polsce obowiązek rozliczenia VAT (art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT);
  • czy obowiązek rozpoznania lokalnej dostawy w innym niż Polska państwie zawsze wiąże się z obowiązkiem rejestracji do VAT w tym państwie?
  • jakie kody w JPK należy stosować przy dokonywaniu transakcji łańcuchowych?

6. Szczególne przypadki rozliczania transakcji łańcuchowych:

  • transakcja łańcuchowa, w ramach której dochodzi do importu towarów;
  • transakcje łańcuchowe dokonywane całkowicie poza Polską lub całkowicie poza UE;
  • transakcje łańcuchowe a BREXIT – jak wyglądają tego typu transakcje po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej;
  • transakcje trójstronne uproszczone – kiedy występują i jakie obowiązki musimy spełnić przy ich dokonywaniu.

🕙 czas trwania: 3 godziny

🎥 nagranie szkolenia z 9 maja 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 550 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Czym jest WDT?

  • elementy istotne do wystąpienia WDT: dostawa towarów oraz wywóz towarów z Polski do innego państwa UE
  • status nabywcy – czy ma znaczenie rejestracja do VAT UE?
  • co jeżeli nabywcą towarów jest podmiot spoza UE ale towary są transportowane z Polski do innego państwa UE (np. kupujący z Wielkiej Brytanii, ale dostawa do Niemiec)?
  • status nabywcy w przypadku dostawy wyrobów akcyzowych oraz nowych środków transportu
  • czym różni się WDT od wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość (WSTO)
  • czy WDT musi rozpoznać podatnik zwolniony ze względu na obrót nieprzekraczający 200 tys. zł?
  • rodzaje towarów, których dostawa nie stanowi WDT (jednostki pływające i środki transportu lotniczego oraz części do nich)
  • jak wykazać dostawę jeżeli nabywcą jest podatnik unijny, lecz towary nie zostaną wywiezione do innego państwa UE (np. kupujący z Francji, ale towary są wysyłane do Szwajcarii)?

2. Obowiązek podatkowy przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów

  • moment dostawy czy faktura – co decyduje o dacie powstania obowiązku podatkowego?
  • co jeżeli faktura zostanie wystawiona na kilka miesięcy przed dostawą?
  • co jeżeli faktura została wystawiona, a do dostawy w ogóle nie doszło?
  • co jeżeli faktura nie została wystawiona albo wystawiono ją z opóźnieniem
  • jak powstaje obowiązek podatkowy przy dostawach ciągłych?
  • czy warunki Incoterms mają wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego w WDT?

3. Fakturowanie WDT – czy podlega pod KSeF?

  • kiedy należy wystawić fakturę dokumentującą WDT?
  • czy wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega pod fakturowanie w KSeF?
  • jak doręczyć fakturę kontrahentowi zagranicznemu, skoro nie korzysta on z KSeF?
  • wymóg oznaczania kodem QR faktur dokumentujących WDT
  • jakie są terminy wystawiania faktur w KSeF?

4. Kiedy WDT podlega opodatkowaniu w Polsce?

  • w jakich przypadkach miejscem opodatkowania WDT jest Polska?
  • co jeżeli transport rozpoczyna się w innym niż Polska państwie UE (np. dostawa bezpośrednio od producenta w Czechach do klienta we Włoszech)?
  • problematyka transakcji łańcuchowych – w jaki sposób określić czy moja dostawa w łańcuchu stanowi WDT?

5. Podstawa opodatkowania przy WDT

  • co stanowi podstawę opodatkowania przy WDT
  • co z kosztami dodatkowymi (opakowaniem, kosztami transportu, ubezpieczeniem);
  • czy jeżeli koszty transportu są wskazane w odrębnej pozycji faktury – mam obowiązek rozpoznać eksport usług zamiast WDT?
  • nieodpłatne WDT – czy mam obowiązek wykazać, a jeżeli tak, to w jaki sposób ustalić podstawę opodatkowania?
  • jaki kurs waluty stosować do WDT?

6. Stawka 0% dla WDT

  • podstawowe warunki i dokumentacja dla stawki 0% (list przewozowy, specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku)
  • co jeżeli posiadany list przewozowy nie jest prawidłowo wypełniony (np. brak podpisu sprzedającego, przewoźnika lub nabywcy, brak numeru rejestracyjnego środka transportu)
  • czy w razie braku dokumentacji podstawowej, można ją uzupełnić dokumentami dodatkowymi (np. korespondencja handlowa, faktura od przewoźnika, potwierdzenie odbioru przez klienta);
  • czy potwierdzeniem wywozu może być oświadczenie nabywcy, podpisana przez niego faktura albo wydruki z systemu przewoźnika?
  • kiedy można wykorzystać dokument potwierdzenia wywozu przez nabywcę własnym środkiem transportu;
  • domniemania wynikające z przepisów unijnych wprowadzone w ramach pakietu Quick Fixes – jaka jest relacja tych przepisów do regulacji wynikających z przepisów ustawy o VAT.

7. Niezgromadzenie dokumentacji do stawki 0% w terminie

  • jaki jest termin na uzyskanie dokumentacji potwierdzającej WDT
  • dwa dodatkowe miesiące na uzyskanie dowodów – kiedy stosujemy te przepisy?
  • jak wykazać WDT jeżeli otrzymaliśmy dokumentację z opóźnieniem?
  • sposób postępowania przez podatników stosujących rozliczenia kwartalne i miesięczne
  • zmiany wprowadzone w 2023 r. przepisami pakietu SLIM VAT 3.

8. Szczególne przypadki WDT

  • wywóz towarów do innego państwa UE po wykonaniu na nich usług przez podmiot trzeci – jakie są warunki by rozpoznać tego typu dostawę jako WDT i zastosować stawkę 0%?
  • procedura 42 – zwolnienie importu towarów z związku z późniejszą dostawą wewnątrzwspólnotową;
  • rozliczanie wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu.

9. Przemieszczenie towarów do innego państwa UE jako WDT

  • kiedy nietransakcyjne przemieszczenie towarów stanowi WDT
  • jak wykazać tego typu przemieszczenie w JPK oraz informacji podsumowującej
  • jakie konsekwencje rodzi takie przemieszczenie towarów w innym państwie UE
  • czy w takim przypadku należy zgromadzić dokumentację potwierdzającą wywóz towarów do innego państwa UE?
  • wyłączenia z obowiązku rozpoznania WDT: przemieszczenia związane z dostawą z montażem, WSTO, eksportem towarów, w celu wykonania usług itd.;
  • jak w takim przypadku powstaje obowiązek podatkowy?
  • nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii dokumentowania przemieszczeń fakturą.

10. Procedura call-off stock

  • do czego służy procedura call-off stock i co daje;
  • jakie warunki należy spełnić by móc zastosować tę procedurę
  • jak wykazać procedurę call-off stock w informacji podsumowującej?
  • co powinna zawierać ewidencja prowadzona przez dostawcę?
  • w którym momencie przemieszczający powinien rozpoznać WDT?

11. Wykazywanie WDT w informacji podsumowującej

  • czy muszę wykazać WDT, do którego nie stosuję stawki 0% (tj. które rozpoznaję jako dostawę krajową)?
  • w jakich przypadkach WDT podlega wykazaniu w informacji podsumowującej
  • jak wykazać w formularzu VAT-UE nietransakcyjne przemieszczenie towarów
  • kiedy muszę oznaczyć, że WDT stanowi transakcję trójstronną uproszczoną.

12. Dokumentowanie i wykazywanie WDT w JPK

  • jakie elementy powinna zawierać faktura dokumentująca WDT
  • kiedy wymagane jest umieszczenie dodatkowych adnotacji
  • czy na fakturze dokumentującej WDT należy umieścić adnotację „odwrotne obciążenie”?
  • kody dotyczące procedur, które odnoszą się do WDT i są wykazywane w JPK
  • czy do WDT należy stosować kody GTU?

13. Ujmowanie korekt w przypadku WDT

  • ujmowanie korekt in minus: rabat lub zwrot towaru;
  • ujmowanie korekt in plus (np. podwyższenie ceny z uwagi na wskaźnik inflacji, uzależnienie wynagrodzenia od cen paliw itp.);
  • korekta z tytułu błędu (błąd w cenie).

🕙 czas trwania: 3 godziny

🎥 nagranie szkolenia z 19 września 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 550 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Jakie warunki muszą być spełnione aby wystąpiło WNT:

  • kwestia transportu towarów między dwoma państwami UE;
  • czy dostawca musi być podatnikiem VAT UE?
  • czy dostawca może mieć siedzibę poza UE albo w Polsce?
  • jakie są warunki dotyczące nabywcy?

2. Kto nie musi rozliczać WNT (limit 50 tys. zł):

  • wyłączenie dla rolników ryczałtowych, podatników zwolnionych z VAT lub osób prawnych niebędących podatnikami;
  • kiedy opłaca się wybrać opodatkowanie WNT?
  • kiedy stosuje się próg 50 tys. zł?
  • szczególne regulacje dla nabycia niektórych jednostek pływających lub środków transportu lotniczego oraz części/wyposażenia do nich;
  • nabycia w ramach dostawy z montażem, procedury marży lub w ramach licytacji – jako rozliczyć?
  • nabycie towarów od podatników zwolnionych w innych państwach UE.

3. Kiedy WNT podlega VAT w Polsce oraz przepisy o tzw. sankcyjnym WNT:

  • kto jest podatnikiem w przypadku WNT?
  • kiedy WNT podlega VAT w innym niż Polska państwie UE?
  • w jakich sytuacjach znajdują zastosowanie przepisy o tzw. sankcyjnym WNT?
  • co wynika z wyroku TSUE z dnia 7 lipca 2022 r. w sprawie C-696/20
  • możliwe ryzyko zastosowania przepisów o sankcyjnym WNT w razie uczestnictwa w transakcji łańcuchowej.

4. Faktura i obowiązek podatkowy w WNT:

  • czy można zarzucić dostawcy, że nie wystawił faktury zgodnej z polskimi przepisami?
  • co jeżeli otrzymana faktura zawiera błędy lub braki
  • w jaki sposób ująć WNT w JPK jeżeli nie otrzymaliśmy faktury od kontrahenta?
  • czy muszę posiadać fakturę do odliczenia VAT przy WNT?
  • Jakie są zasady powstawania obowiązku podatkowego dla WNT
  • czy muszę wykazać WNT jeżeli zapłacę kontrahentowi zaliczkę?
  • jak rozpoznać obowiązek podatkowy, jeżeli faktura nie została wystawiona albo wystawiono ją z opóźnieniem?

5. Podstawa opodatkowania, kurs waluty oraz stawka VAT przy WNT

  • przepisy szczególne w zakresie ustalania podstawy opodatkowania dla WNT;
  • co jeżeli w fakturze wskazane są koszty transportu, koszty montażu lub inne dodatkowe koszty?
  • jaki kurs należy zastosować do przeliczenia podstawy opodatkowania wykazanej w walucie obcej?
  • jak ustalić stawkę VAT właściwą dla WNT
  • Czy WNT może korzystać ze zwolnień z VAT?

6. Wykazywanie WNT w JPK oraz informacji podsumowującej

  • w jakich częściach JPK należy wykazać WNT
  • czy w JPK należy stosować kody GTU lub dotyczące procedur (np. oznaczenie „TP”)?
  • jak wykazać WNT w informacji podsumowującej?
  • jak wykazać WNT, jeżeli dostawca nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE?

7. Zasady odliczania VAT przy WNT po zmianach w pakiecie SLIM VAT 3:

  • jakie są warunki odliczania VAT przy WNT?
  • czy dla odliczenia VAT konieczne jest posiadanie faktury?
  • co z odliczeniem, jeżeli kontrahent nie wystawił nam faktury
  • co z odliczeniem, jeżeli spóźnimy się z wykazaniem WNT?

8. Korygowanie i ujmowanie korekt

  • jakie elementy powinna zawierać wystawiona przez kontrahenta faktura korygująca?
  • jak ująć korektę in plus z tytułu błędu albo nowych okoliczności (np. uzgodnienia o zmianie ceny);
  • jak ujmować korekty in minus z tytułu rabatu, błędu, zwrotu towaru, reklamacji itp.

9. Szczególne procedury rozliczeń w przypadku WNT:

  • rozliczanie tzw. nietransakcyjnego WNT;
  • procedura call-off stock dla przywozu towarów z innego państwa UE do Polski;
  • WNT środków transportu (informacja VAT-23);
  • WNT paliw;
  • wykazywanie WNT przez podatnika zwolnionego z VAT (deklaracja VAT-8).

🕙 czas trwania: 3 godziny

🎥 nagranie szkolenia z 10 października 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 550 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Czym jest eksport towarów?

  • elementy istotne do wystąpienia eksportu: dostawa towarów oraz wywóz towarów z Polski poza UE
  • status nabywcy – czy ma znaczenie rejestracja do VAT lub miejsce siedziby nabywcy?
  • co jeżeli nabywcą towarów jest podmiot z UE ale towary są transportowane z Polski poza UE (np. kupujący z Niemiec, ale dostawa do Wielkiej Brytanii)?
  • czym różni się eksport towarów od WDT oraz WSTO (wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość)?
  • czy podatnik zwolniony ze względu na obrót nieprzekraczający 200 tys. zł musi rozpoznać eksport towarów?
  • jak wykazać dostawę jeżeli nabywcą jest podatnik spoza UE, lecz towary nie zostaną wywiezione poza UE (np. kupujący ze Szwajcarii, ale towary są wysyłane do Francji)?
  • eksport bezpośredni i pośredni – co to za rozróżnienie?
  • co w sytuacji, gdy wywożę towary poza UE, ale nabywcą jest podatnik z Polski – czy mogę rozpoznać eksport towarów?

2. Obowiązek podatkowy przy eksporcie towarów

  • moment dostawy czy faktura – co decyduje o dacie powstania obowiązku podatkowego?
  • co jeżeli faktura zostanie wystawiona na kilka miesięcy przed dostawą?
  • co jeżeli faktura została wystawiona, a do dostawy w ogóle nie doszło?
  • co jeżeli faktura nie została wystawiona albo wystawiono ją z opóźnieniem?
  • jak powstaje obowiązek podatkowy przy dostawach ciągłych?
  • czy warunki Incoterms mają wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego w eksporcie towarów?
  • zaliczka – czy jej otrzymanie rodzi obowiązek podatkowy?

3. Fakturowanie eksportu towarów

  • kiedy należy wystawić fakturę dokumentującą eksport towarów?
  • czy w eksporcie wystawia się faktury zaliczkowe?
  • czy eksport towarów podlega pod fakturowanie w KSeF?
  • jak doręczyć fakturę kontrahentowi zagranicznemu, skoro nie korzysta on z KSeF?
  • wymóg oznaczania kodem QR faktur dokumentujących eksport
  • jakie są terminy wystawiania faktur eksportowych?
  • jakie elementy powinna zawierać faktura dokumentująca eksport towarów?
  • Czy na fakturze dokumentującej eksport należy zastosować adnotację „odwrotne obciążenie”?

4. Kiedy eksport podlega opodatkowaniu w Polsce?

  • w jakich przypadkach eksport podlega opodatkowaniu w Polsce?
  • co jeżeli transport rozpoczyna się w innym niż Polska państwie UE (np. dostawa bezpośrednio od producenta w Niemczech do klienta w Wielkiej Brytanii)?
  • problematyka transakcji łańcuchowych – w jaki sposób określić czy moja dostawa w łańcuchu stanowi eksport towarów?

5. Podstawa opodatkowania przy eksporcie towarów

  • co stanowi podstawę opodatkowania przy eksporcie towarów
  • co z kosztami dodatkowymi (opakowaniem, kosztami transportu, ubezpieczeniem);
  • czy jeżeli koszty transportu są wskazane w odrębnej pozycji faktury – mam obowiązek rozpoznać eksport usług zamiast eksportu towarów?
  • nieodpłatne wysłanie towarów – czy mam obowiązek wykazać, a jeżeli tak, to w jaki sposób ustalić podstawę opodatkowania?
  • jaki kurs waluty stosować do eksportu towarów?

6. Stawka 0% w eksporcie towarów

  • podstawowe warunki i dokumentacja dla stawki 0% (komunikat IE599);
  • komunikat IE529 oraz IE599 – czym są te dokumenty i jak je uzyskać?
  • dostawa eksportowa i zaliczka – jakie są różnice w dokumentacji wymaganej dla stawki 0%
  • kiedy wymagane jest posiadanie komunikatu IE529?
  • co jeżeli w komunikacie IE599 nie widnieję jako eksporter?
  • co jeżeli komunikat IE599 zawiera błędy?
  • jaka dokumentacja jest wymagana w przypadku eksportu bezpośredniego oraz pośredniego?
  • restrykcyjne podejście organów co do możliwości stosowania dowodów alternatywnych
  • czy potwierdzeniem wywozu może być oświadczenie nabywcy, podpisana przez niego faktura albo wydruki z systemu przewoźnika?

7. Niezgromadzenie dokumentacji do stawki 0% w terminie

  • jaki jest termin na uzyskanie dokumentacji potwierdzającej wywóz towarów?
  • dodatkowy miesiąc na uzyskanie dowodów – kiedy stosujemy te przepisy?
  • jak wykazać eksport jeżeli otrzymaliśmy dokumentację z opóźnieniem?
  • jak wykazać zaliczkę w eksporcie ze stawką 0% – jeżeli wywóz towarów nastąpi z opóźnieniem?

8. Szczególne regulacje dotyczące eksportu towarów

  • wywóz towarów do innego państwa UE po wykonaniu na nich usług przez podmiot trzeci – jakie są warunki do stosowania stawki 0%?
  • stawka 0% do usług związanych bezpośrednio z eksportem towarów
  • dostawy do składów celnych.

9. Wykazywanie eksportu w JPK

  • w jakich pozycjach JPK należy wykazać eksport towarów?
  • jak wykazać eksport w JPK jeżeli nie posiadamy komunikatu IE599?
  • czy eksport wykazujemy w informacji podsumowującej?
  • kody dotyczące procedur, które odnoszą się do eksportu i są wykazywane w JPK
  • czy do eksportu towarów należy stosować kody GTU?

10. Ujmowanie korekt w przypadku eksportu towarów

  • ujmowanie korekt in minus: rabat, zwrot towaru, zwrot zaliczki;
  • ujmowanie korekt in plus (np. podwyższenie ceny z uwagi na wskaźnik inflacji, uzależnienie wynagrodzenia od cen paliw itp.);
  • korekta z tytułu błędu (błąd w cenie).

🕙 czas trwania: 3 godziny

🎥 nagranie szkolenia z 21 marca 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 550 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Najczęstsze pytania o import usług:

  • nie ma znaczenia czy wykażę import usług, bo zawsze jest on neutralny w VAT – czy na pewno?
  • jakie sankcje mogą grozić za niewykazanie import usług lub nieterminowe jego wykazanie;
  • czy mogę wstrzymać się z wykazaniem importu usług do czasu otrzymania faktury?
  • czy brak faktury zwalnia mnie z obowiązku wykazania importu usług?
  • dlaczego w deklaracji mamy dwie osobne pozycje dotyczące importu usług – która czego dotyczy;
  • czy otrzymanie faktury z doliczonym zagranicznym VAT zwalnia mnie z obowiązku wykazania importu usług?

2. Metoda na rozpoznanie czy masz do czynienia z importem usług:

  • 3 kroki jakie musisz przejść w celu ustalenia czy transakcja stanowi import usług;
  • jak ustalić czy mam do czynienia z usługą?
  • siedziba i stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej – pojęcia istotne przy rozliczaniu importu usług;
  • kiedy rejestracja do VAT kontrahenta ma wpływ na rozliczenie importu usług?
  • czy zapłata kary umownej lub odszkodowania wiąże się z koniecznością rozpoznania importu usług?
  • kiedy usługa podlega opodatkowaniu w Polsce.

3. Rozliczanie importu usług:

  • jaki kurs waluty stosować do przeliczenia należności na złote;
  • kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy imporcie usług?
  • czy w kontekście obowiązku podatkowego ma znaczenie kiedy podatnik otrzymał fakturę?
  • czy import usług od podatnika unijnego podlega wykazaniu w informacji podsumowującej?
  • jak wykazać import usług w JPK (czemu mamy dwie odrębne pozycje);
  • czy przy imporcie usług w JPK stosujemy kody GTU lub kody dotyczące procedur?
  • jak ustalić podstawę opodatkowania (od czego wyliczyć podatek)?
  • według jakiej stawki VAT opodatkowany jest import usług?
  • jak wykazać import usług zwolniony z VAT?

4. Import usług u podatnika zwolnionego z VAT lub prowadzącego działalność mieszaną:

  • czy fundacje lub stowarzyszenia muszą rozpoznawać import usług? Czy jeżeli zakup JST/uczelni/instytucji kultury jest przeznaczony na cele niezwiązane z działalnością opodatkowaną/zwolnioną to należy rozpoznać import usług?
  • import usług u podatnika zwolnionego ze względu na obrót nieprzekraczający 200 tys. zł oraz u podatnika wykonującego wyłącznie czynności zwolnione z VAT (np. usługi medyczne, korepetycje, nauczanie języków obcych itp.);
  • czy import usług spoza UE obliguje do rejestracji jako podatnik VAT UE
  • deklaracja VAT-8 oraz VAT-9M: kiedy którą się składa i jak je wypełnić;
  • czy import usług u podatnika zwolnionego z VAT może być neutralny (kiedy konieczne jest odprowadzenie VAT)
  • konsekwencje niewykazania importu usług przez podatnika zwolnionego z VAT (odsetki za zwłokę, sankcja VAT, odpowiedzialność karna skarbowa).

5. Sposób ujmowania korekt w przypadku importu usług:

  • ujmowanie korekt in minus oraz in plus (rabat posprzedażowy, skonto, zwrot zaliczki, błąd);
  • jaki kurs waluty stosować przy korektach;
  • zmiany w zakresie korekt wprowadzone w ostatnich latach (przede wszystkim w pakietach SLIM VAT).
  •  

6. Jak prawidłowo wykazać podatek naliczony w imporcie usług:

  • jakie są warunki do odliczenia VAT przy imporcie usług;
  • czy zawsze podatek naliczony mogę wykazać wraz z należnym?
  • czy przy korektach za lata 2018-2021 muszę uwzględnić przepisy o szyku rozstawnym?
  • czy do odliczenia VAT muszę mieć fakturę?
  • co jeżeli faktura otrzymana od kontrahenta jest błędna lub nie zawiera adnotacji „mechanizm podzielonej płatności”?

7. Rozliczanie problematycznych świadczeń:

  • import usług a bilety lotnicze;
  • bilety na zagraniczny przejazd drogowy, kolejowy, wynajem pojazdu;
  • koszt transportu wykazany w odrębnej pozycji faktury dokumentującej WNT – czy należy rozpoznać import usług?
  • czy muszę wykazać import usług jeżeli otrzymam usługę nieodpłatnie?
  • jak zakwalifikować opłaty wnoszone za dostęp do baz danych lub opłaty za członkostwo w organizacjach;
  • co jeśli za granicą ponoszę opłaty administracyjne, uiszczam należności za przejazd autostradą itp.
  • nabycie licencji z zagranicy – kiedy powstaje obowiązek podatkowy: w dacie otrzymania licencji, jej zakończenia, zapłaty, a może w dacie otrzymania faktury?
  • usługi na czas określony i nieokreślony – kiedy uznaje się je za wykonane i jak w ich przypadku powstaje obowiązek podatkowy

🕙 czas trwania: 4 godziny

🎥 nagranie szkolenia z 6 czerwca 2024 r.

💰 wartość szkolenia: 550 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Ujmowanie korekt in minus dla sprzedaży krajowej (korekta transakcji opodatkowanych stawką 5%, 8%, 23%) – korekta u sprzedającego

  • analiza regulacji w kontekście objaśnień podatkowych MF z 23 kwietnia 2021 r. oraz interpretacji podatkowych wydanych w latach 2021-2024.
  • korekta w przypadku sprzedaży mediów (brak obowiązku posiadania dokumentacji).
  • jakiego rodzaju dokumenty musi zgromadzić sprzedający?
  • jak rozumieć pojęcia uzgodnienia i spełnienia warunków korekty?
  • przykłady dokumentów potwierdzających uzgodnienie warunków korekty i ich spełnienie dla różnych sytuacji: rabatu posprzedażowego, skonta, zwrotu towaru lub zaliczki, błędu;
  • co w przypadku, gdy w dacie wystawienia korekty sprzedający nie posiada odpowiednich dokumentów?
  • jak ujmować korekty faktur wystawionych dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej?

2. Ujmowanie korekt in minus przez kupującego

  • w którym momencie ma miejsce uzgodnienie i spełnienie warunków korekty?
  • przykłady uzgodnienia i spełnienia warunków korekty dla różnych sytuacji: rabatu posprzedażowego, skonta, zwrotu towaru lub zaliczki, błędu;
  • czy nabywca też jest zobowiązany do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej uzgodnienie i spełnienie warunków korekty?
  • czy istnieje reguła obligująca do ujęcia korekty u sprzedającego i kupującego w tym samym okresie rozliczeniowym?
  • jak ująć korektę w JPK jeśli nie mamy faktury korygującej?
  • kiedy warunki korekty są spełnione jeśli nadwyżka z tytułu rabatu zostanie skompensowana z należnością z tytułu przyszłej dostawy?
  • co w przypadku, gdy spełnienie warunków korekty nastąpi po jej uzgodnieniu i po otrzymaniu faktury korygującej?
  • jak postępować jeśli otrzymamy korektę przed odliczeniem VAT?

3. Korekta in plus

  • jak należy ujmować korekty in plus?
  • jak wygląda korekta in plus po stronie sprzedającego oraz kupującego?
  • czy można ujmować korekty in plus w dacie ich wystawienia?
  • przykłady dla pierwotnej oraz wtórnej przyczyny korekty oraz sposób ich ujęcia w VAT.

4. Korekta w przypadku sprzedaży bez wykazanego VAT

jak ujmować korekty in minus oraz in plus z tytułu:

  • sprzedaży niepodlegającej VAT w Polsce (np. eksport usług, dostawa z montażem);
  • transakcji podlegających opodatkowaniu stawką VAT 0% (np. usługi transportu międzynarodowego lub sprzedaż produktów spożywczych objętych tarczą antyinflacyjną);
  • sprzedaży zwolnionej z VAT.
  •  

5. Korekty z tytułu WNT

  • w jaki sposób ujmować korekty in minus oraz in plus w przypadku WNT (uwzględnienie zmian wprowadzonych w pakietach SLIM VAT) – korekty z tytułu otrzymania rabatu, skorzystania ze skonta, zwrotu towar, błędu;
  • jak wykazać WNT jeżeli nie otrzymam od kontrahenta faktury? Czy mogę w takim przypadku wykazać podatek naliczony? – korzystne zmiany z pakietu SLIM VAT 3;
  • co jeśli w terminie 3 miesięcy od końca miesiąca, w którym powstał obowiązek podatkowy nie otrzymam od kontrahenta faktury? Co jeśli po tym terminie otrzymam fakturę (uwzględnienie zmian przewidzianych w pakiecie SLIM VAT 2);
  • co jeśli z opóźnieniem wykażę podatek należny z tytułu WNT?

6. Korekty w imporcie usług

  • w jaki sposób ujmować korekty in minus oraz in plus w przypadku importu usług (uwzględnienie zmian wprowadzonych w pakietach SLIM VAT) – korekty z tytułu otrzymania rabatu, skorzystania ze skonta, zwrotu towar, błędu;
  • czy brak faktury zwalnia mnie z obowiązku wykazania podatku należnego z tytułu importu usług?
  • jak wykazać podatek naliczony jeżeli spóźnię się z wykazaniem importu usług?
  • czym kierować się przy ujmowaniu korekt – datą otrzymania faktury korygującej, zwrotem płatności, momentem uzgodnienia, datą zdarzenia?
  • analiza przykładów dla rabatu, zwrotu zaliczki, reklamacji.

7. Korekty w przypadku WDT

  • jak ujmować korekty in plus oraz in minus przy WDT?
  • czy w przypadku WDT należy gromadzi dokumentację potwierdzającą uzgodnienie i spełnienie warunków korekty?
  • skutki otrzymania z opóźnieniem dokumentów potwierdzających WDT – kiedy musimy opodatkować dostawę oraz w którym momencie możemy zastosować stawkę 0%?
  • skutki niewykazania WDT w terminie – kiedy musimy „należycie na piśmie wyjaśnić uchybienie naczelnikowi urzędu skarbowego” oraz co to oznacza?

8. Korekty w eksporcie towarów

  • sposób przeprowadzania korekty in plus oraz in minus w przypadku eksportu towarów;
  • jaki jest termin na otrzymanie dokumentu IE599? Ile czasu można czekać na jego otrzymanie?
  • co w przypadku otrzymania dokumentu IE599 z opóźnieniem?
  • jak stosować stawkę 0% przy zaliczce na poczet eksportu towarów?
  • szczegółowe omówienie zasad uwzględniania korekt w przypadku stosowania stawki 0%.

9. Kurs waluty w przypadku korekt oraz inne zmiany z lat 2021-2024

  • jaki kurs waluty należy przyjąć w przypadku korekt in minus oraz in plus;
  • jaki kurs waluty zastosować do zbiorczych korekt;
  • zmiana elementów faktur korygujących;
  • czy rzeczywiście w korektach nie trzeba wskazywać przyczyny korekty?

10. Faktury korygujące a KSeF

  • szczególne regulacje w zakresie ujmowania korekt wystawionych przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur – obowiązujące w systemie fakultatywnym;
  • dodatkowe elementy faktury korygujących wystawianych w KSeF;
  • jakie są planowane zmiany w ujmowaniu korekt w ramach systemu obligatoryjnego?

Warsztaty dostępne w bazie szkoleń

🕙 czas trwania: 1,5 godziny

🎥 nagranie warsztatów z 9 sierpnia 2024 r.

💰 wartość: 298 zł netto

📋 Szczegółowy program:

 

1. Incoterms – czym są?

  • co określają reguły Incoterms?
  • gdzie znaleźć informacje na temat znaczenia Incoterms?
  • co za ich pomocą możemy ustalić w transakcjach łańcuchowych?
  • jakie są różnice w skutkach podatkowych transakcji przy stosowaniu reguł Incoterms w odniesieniu do dostaw eksportowych i wewnątrzwspólnotowych?

2. Rozliczanie transakcji łańcuchowych dla poszczególnych kombinacji reguł Incoterms

  • EXW + EXW
  • EXW + FCA/FOB
  • EXW + CPT/CFR – uwzględnienie różnic w rozliczeniu przy eksporcie towarów oraz Wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów (WDT)
  • EXW + DAP/DDP
  • FCA + CIP/CIF
  • FCA + DAP/DDP
  • DAP + DAP

3. Problematyczne przypadki

  • „rozjazd” pomiędzy Incoterms a rzeczywistością – jak sobie poradzić?
  • różne warunki dostawy w umowie, na fakturze i w praktyce – co jest decydujące?
  • przypadki, gdy stosowane reguły wykluczają się – co wtedy?

4. Analiza najnowszych interpretacji + ćwiczenia

  • przegląd interpretacji podatkowych z ostatnich lat;
  • utrwalenie wiedzy – wykonanie ćwiczeń dla wszystkich omówionych przepisów.

🕙 czas trwania: 1,5 godziny

🎥 nagranie warsztatów z 23 sierpnia 2024 r.

💰 wartość: 298 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Sprzedaż konsumencka w kontekście transakcji łańcuchowych – jakie rodzaje transakcji mogą wystąpić?

  • wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) – kiedy należy wykazać i jak przebiega rozliczenie?
  • kiedy transakcja łańcuchowa z dostawą dla konsumenta może wiązać się z obowiązkiem rejestracji do VAT w innym państwie UE?
  • sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI) – kiedy należy wykazać i jak przebiega rozliczenie tego typu dostawy?

2. Dropshipping

  • czy w ramach dropshippingu występuje transakcja łańcuchowa?
  • przykładowe skutki podatkowe różnych modeli dropshippingu
  • kiedy w dropshippingu wystąpi dostawa krajowa, WDT, WSTO lub SOTI?

3. Usługi fulfillment

  • czy w ramach usług fulfillment mamy do czynienia z transakcją łańcuchową?
  • skutki w VAT przemieszczeń pomiędzy magazynami w różnych państwach UE;
  • czy korzystanie z fulfillment wiąże się z koniecznością rejestracji do VAT w innych niż Polska państwach UE?

4. Ćwiczenia

  • utrwalenie wiedzy – wykonanie ćwiczeń dla wszystkich omówionych przepisów.

🕙 czas trwania: 1,5 godziny

🎥 nagranie warsztatów z 16 maja 2024 r.

💰 wartość: 298 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. WDT – obowiązek podatkowy

  • co decyduje o momencie ujęcie WDT w VAT – data dostawy czy data wystawienia faktury?
  • jaki wpływ na ujęcie WDT ma data otrzymania zaliczki?
  • czy dla WDT można wystawić fakturę zaliczkową?
  • co jeżeli zostanie wystawiona faktura zaliczkowa – czy wygeneruje obowiązek podatkowy?
  • co z obowiązkiem podatkowym jeżeli faktura zostanie wystawiona na kilka miesięcy przed dostawą wewnątrzwspólnotową?
  • jak rozpoznać obowiązek podatkowy jeżeli faktura nie zostanie wystawiona lub gdy podatnik wystawi ją po terminie?
  • Jaki wpływ na moment ujęcia WDT mają opóźnienia w wywozie towarów?

2. WDT a ujmowanie korekt

  • czym kierować się przy ujmowaniu korekt – datą wystawienia faktury korygującej, zwrotem płatności/towaru, momentem uzgodnienia, datą zdarzenia?
  • analiza przykładów dla rabatu, zwrotu towaru, reklamacji.
  • czy zwrot zaliczki może wiązać się z koniecznością ujęcia korekty z tytułu WDT?

3. Kursy walut przy WDT

  • czy kurs waluty zawsze powiązany jest z datą wystawienia faktury?
  • jaki kurs waluty przyjąć jeżeli faktura została wystawiona z opóźnieniem?
  • jaki kurs waluty należy przyjąć przy ujmowaniu korekty w WDT?

4. Analiza najnowszych interpretacji + ćwiczenia

  • przegląd interpretacji podatkowych z ostatnich lat;
  • utrwalenie wiedzy – wykonanie ćwiczeń dla wszystkich omówionych przepisów.

🕙 czas trwania: 1,5 godziny

🎥 nagranie warsztatów 24 maja 2024 r.

💰 wartość: 298 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. WDT – wywóz realizowany przez przewoźnika

  • jak powinna wyglądać kompletna dokumentacja dla stawki 0% jeżeli wywozu towarów dokonuje przewoźnik działający na rzecz dostawcy lub nabywcy;
  • co zrobić jeżeli dokumentacja jest wybrakowana?
  • co jeżeli list przewozowy nie zawiera pełnych danych (np. brak informacji o środku transportu, podpisu którejś ze stron itp.);
  • jaką zgromadzić dokumentację jeżeli transport ma charakter kombinowany lub realizują go na różnych odcinkach różne podmioty?
  • jak powinna wyglądać specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku?
  • czy zawsze muszę posiadać dokumentację podstawową. Czy organy dopuszczają posługiwanie się dodatkowymi dokumentami?
  • kradzież lub zaginięcie towaru powierzonego przewoźnikowi – jakie to rodzi skutki dla rozliczenia WDT?

2. WDT a wywóz realizowany własnym środkiem transportu

  • jakie ryzyko wiąże się z dokonywaniem WDT, w ramach którego nabywca wywozi towary własnym środkiem transportu?
  • jakie dowody należy posiadać jeżeli wywozu towarów dokonuje dostawca własnym środkiem transportu?
  • jakie mogą być skutki dla dostawcy, jeżeli trafi nieuczciwego nabywcę (który np. nie wywiózł towarów do innego państwa UE);
  • czy przepisy unijne nie zabroniły stosowania stawki 0% dla wywozu towarów własnym środkiem transportu?

3. fakturowanie WDT

  • czy faktura może stanowić specyfikację poszczególnych sztuk ładunku?

4. Analiza najnowszych interpretacji + ćwiczenia

  • przegląd interpretacji podatkowych z ostatnich lat;
  • utrwalenie wiedzy – wykonanie ćwiczeń dla wszystkich omówionych przepisów.

🕙 czas trwania: 1,5 godziny

🎥 nagranie warsztatów 27 września 2024 r.

💰 wartość: 298 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. WNT – obowiązek podatkowy

  • co decyduje o momencie ujęcia WNT w VAT – data dostawy czy data wystawienia faktury?
  • jaki wpływ na ujęcie WNT ma data otrzymania zaliczki?
  • czym skutkuje wpłacenie zaliczki dla kontrahenta?
  • co jeżeli zostanie wystawiona faktura zaliczkowa – czy wygeneruje obowiązek podatkowy?
  • co z obowiązkiem podatkowym jeżeli faktura zostanie wystawiona na kilka miesięcy przed dostawą wewnątrzwspólnotową?
  • jak rozpoznać obowiązek podatkowy jeżeli faktura nie zostanie wystawiona lub gdy dostawca wystawi ją po terminie?

2. WNT a ujmowanie korekt

  • czym kierować się przy ujmowaniu korekt – datą wystawienia faktury korygującej, zwrotem płatności/towaru, momentem uzgodnienia, datą zdarzenia?
  • analiza przykładów dla rabatu, zwrotu towaru, reklamacji.
  • czy zwrot zaliczki może wiązać się z koniecznością ujęcia korekty z tytułu WNT?

3. Kursy walut przy WNT

  • czy kurs waluty zawsze powiązany jest z datą wystawienia faktury?
  • jaki kurs waluty przyjąć jeżeli faktura została wystawiona z opóźnieniem?
  • jaki kurs waluty należy przyjąć przy ujmowaniu korekty w WNT?

4. Analiza najnowszych interpretacji + ćwiczenia

  • przegląd interpretacji podatkowych z ostatnich lat;
  • utrwalenie wiedzy – wykonanie ćwiczeń dla wszystkich omówionych przepisów

🕙 czas trwania: 1,5 godziny

🎥 nagranie warsztatów 7 lutego 2024 r.

💰 wartość: 298 zł netto

📋 Szczegółowy program:

1. Import usług – obowiązek podatkowy

  • co decyduje o momencie ujęcie transakcji w VAT – data otrzymania zapłaty (w tym zaliczki), wystawienia faktury czy moment wykonania usługi?
  • jak podejść do rozliczania licencji, usług serwisowych, zakupu oprogramowania oraz usług dla których przyjęto okresy rozliczeniowe?
  • płatność, faktura i usługa na przełomie miesięcy (np. grudzień 2023 r. i styczeń 2024 r.) – co decyduje o obowiązku podatkowym?

2. Import usług a ujmowanie korekt

  • czym kierować się przy ujmowaniu korekt – datą otrzymania faktury korygującej, zwrotem płatności, momentem uzgodnienia, datą zdarzenia?
  • analiza przykładów dla rabatu, zwrotu zaliczki, reklamacji.

3. Kursy walut przy imporcie usług

  • czy kurs waluty zawsze powiązany jest z datą powstania obowiązku podatkowego?
  • kiedy w kontekście kursu waluty ma znaczenie data wystawienia faktury?
  • jaki kurs waluty należy przyjąć przy ujmowaniu korekty w imporcie usług?

4. Analiza najnowszych interpretacji + ćwiczenia

  • przegląd interpretacji podatkowych z ostatnich lat;
  • utrwalenie wiedzy – wykonanie ćwiczeń dla wszystkich omówionych przepisów.

💰 wartość: 199 zł netto

Jest to nagrana lekcja dotycząca importu z Chin i sprzedaży towarów na rzecz podatnika w UE. W module omówiony został sposób rozliczenia dla następujących transakcji:

  1. Import w Polsce i następnie dostawa towarów realizowana:
    • w Polsce;
    • do innego państwa UE (np. do Niemiec),
  2. Import w innym niż Polska państwie UE (np. w Niemczech) i następnie dostawa realizowana:
    • w tym samym państwie (np. w Niemczech);
    • do innego niż Polska i to państwo – kraju UE (np. do Czech);
    • do Polski.

💰 wartość: 199 zł netto

Jest to nagrana lekcja, w której omówione zostały zasady rozliczania transakcji trójstronnych uproszczonych – realizowanych w ramach transakcji łańcuchowych.

Poruszono również zagadnienie stosowania uproszczenia w ramach transakcji składających się z więcej niż 3 podmiotów.

💰 wartość: 199 zł netto
 
Jest to nagrana lekcja, w której przedstawiono jak określić organizatora transportu – w różnych konfiguracjach transakcji łańcuchowych. Między innymi w przypadku:
  • stosowania poszczególnych reguł Incoterms;
  • zlecania wykonania transportu pomiędzy uczestnikami łańcucha;
  • wysyłce towarów własnym transportem.

Nagranie pokazuje jak rozumieją organizatora transportu organy podatkowe, sądy administracyjne oraz TSUE.

Dzięki lekcji dowiesz się, który z niżej wymienionych elementów decyduje o tym kto jest organizatorem transportu:

  • zawarcie umowy z przewoźnikiem,
  • ustalanie technicznych aspektów transportu, 
  • zapłata za transport;
  • odpowiedzialność za towary.

Wdrożenie KSeF (bonus 1)

Poniżej lista 12 szkoleń, które odbędą się w 2025 r.

  1. Szkolenie wprowadzające do KSeF (11.02.2025 r., godz. 10:00 – 15:00)
  2. Jak samodzielnie sprawdzić czy faktura jest prawidłowa? (18.02.2025 r., godz. 10:00 – 11:30)
  3. Współpraca biura rachunkowego z klientem w dobie KSeF oraz wyzwania przed którymi stoi wewnętrzna księgowość w firmie (26.02.2025 r., godz. 10:00 – 11:30)
  4. KSeF – wyzwania procesowe (27.02.2025 r., godz. 10:00 – 11:30)
  5. Prawne aspekty działania KSeF (12.06.2025 r., godz. 10:00 – 13:00)
  6. Techniczne aspekty działania KSeF (26.06.2025 r., godz. 10:00 – 13:00)
  7. KSeF – kogo i jakich transakcji dotyczy (21.10.2025 r., godz. 10:00-11:30)
  8. Jak nadawać uprawnienia do KSeF? (28.10.2025 r., godz. 10:00 – 11:30)
  9. Jak korzystać z Aplikacji Podatnika (4.11.2025 r., godz. 10-11:30)
  10. Analiza schemy e-faktury (6.11.2025 r., godz. 10-11:30)
  11. Tryb offline i nowe kary (13.11.2025 r., godz. 10-11:30)
  12. Krótkie szkolenie dla „niepodatkowców” (30 min + sesja pytań i odpowiedzi) – spotkanie na żywo dla pracowników, członków zarządu, dyrektorów, którzy nie zajmują się na co dzień podatkami i chcieliby wiedzieć jak działa i na czym polega KSeF (18.11.2025 r., godz. 10:00 – 11:00).

Szkolenia na żywo w 2025 r. (bonus 2 i 3)

Poniżej lista 16 szkoleń, które odbędą się w 2025 r.

5 tematów zostanie wybranych przez posiadaczy programu szkoleniowego.

  1. Fakturowanie od A do Z (4.02.2025 r., godz. 10:00 – 15:00)
  2. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów – WDT (11.03.2025 r., godz. 10:00 – 13:00)
  3. Warsztaty z WDT: opóźnienia w wywozie towarów i ich wpływ na stosowanie stawki 0% (18.03.2025 r., godz. 10:00 – 11:30)
  4. Transakcje łańcuchowe (7.05.2025 r., godz. 10:00 – 15:00)
  5. Warsztaty: procedura prawidłowego rozliczania transakcji łańcuchowych (13.05.2025 r., godz. 10:00 – 11:30)
  6. Import usług (27.05.2025 r., godz. 10:00 – 13:00)
  7. Warsztaty: jak wykazywać import usług w deklaracji i JPK (3.06.2025 r., godz. 10:00 – 11:30)
  8. Prawo do odliczenia VAT (15.07.2025 r., godz. 10:00 – 15:00)
  9. VAT w obrocie międzynarodowym – transakcje B2B (2.12.2025 r., godz. 10:00 – 15:00)
  10. VAT w obrocie międzynarodowym – transakcje B2C (9.12.2025 r., godz. 10:00 – 15:00)
  11. Świadczenia nieodpłatne w VAT (16.12.2025 r., godz. 10:00 – 13:00)
  12. Temat wybrany przez posiadaczy programu (22.07.2025 r.)
  13. Temat wybrany przez posiadaczy programu (29.07.2025 r.)
  14. Temat wybrany przez posiadaczy programu (5.08.2025 r.)
  15. Temat wybrany przez posiadaczy programu (12.08.2025 r.)
  16. Temat wybrany przez posiadaczy programu (19.08.2025 r.)

W ramach bonusu uzyskujecie dostęp do nagrania szkolenia z 12 grudnia 2024 r. dotyczącego zmian w VAT. Obejmuje ono m.in. następujące zagadnienia:

  • procedura SME,
  • zmiany w miejscu opodatkowania różnego typu wydarzeń,
  • system kaucyjny itd.).
Ponadto będziecie mogli wziąć udział w ewentualnym szkoleniu na żywo w 2025 r., które będzie omawiało zmiany w VAT wprowadzone w 2025 r. i planowane na 2026 r.

Gwarancja satysfakcji 👍💯

Po opłaceniu zamówienia otrzymasz mailowo dane dostępowe do platformy, na której od razu będą dostępne wszystkie nagrane szkolenia.

Do końca stycznia 2025 r. Twój zespół ma czas na zapoznanie się z materiałami.

Jeżeli uznacie, że nie spełniają Waszych oczekiwań, możecie zrezygnować z zakupu!

Wystarczy, że w terminie do 31 stycznia 2025 r. zgłosisz mejlowo rezygnację. Wówczas otrzymasz zwrot całej zapłaconej kwoty.

Szkolenia są aktualne

Wszystkie nagrane szkolenia zostały zrealizowane w 2024 r.

Masz więc pewność, że są zgodne z obecnym stanem prawnym oraz najnowszymi interpretacjami i orzecznictwem.

Dostęp 24/7

Z dostępu do szkoleń w bazie mogą korzystać wszyscy pracownicy w Twojej firmie, bez limitu odtworzeń.

Są one dla Was dostępne przez cały 2025 r.

Szkolenia na żywo

W ramach bonusu możesz również wziąć udział w 15 ogólnych szkoleniach/warsztatach oraz 12 szkoleniach z tematyki KSeF - które odbędą się w 2025 r.

Masz pytanie?

📧 napisz na adres: sklep@zrozumvat.pl

📞 zadzwoń pod numer telefonu: +48 506 863 530

Autor programu

Piotr Kępisty

Jestem doradcą podatkowy i prawnikiem.

Od prawie 10 lat zajmuję się podatkiem VAT. Tak wąska specjalizacja daje mi okazje do analizy wielu bardzo ciekawych modeli biznesowych oraz do współpracy z księgowymi z różnych branż.

W ramach swojej działalności szkoleniowej opracowałem programy, w których krok po kroku wyjaśniam prawidłowy sposób rozliczenia różnorodnych transakcji na gruncie VAT.

Jestem współautorem kilku publikacji książkowych wydanych m.in. przez Wolters Kluwer oraz C.H. Beck. Publikuję również w prasie fachowej, m.in. wRzeczpospolitej oraz Rachunkowości – piśmie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Od 4 lat prowadzę blog (zrozumvat.pl). Co roku odwiedza go kilkaset tysięcy unikalnych użytkowników.

W ramach tych wszystkich aktywności zbieram najczęściej występujące problemy praktyczne, które staram się rozgryźć wspólnie z uczestnikami moich szkoleń.

Najczęściej zadawane pytania:

Za cenę 2995 zł netto (3 683,85 zł brutto) w ramach programu otrzymujesz dostęp do:

  1. mejlowych kampanii edukacyjnych (na dwóch poziomach) – dla wszystkich pracowników;
  2. bazy szkoleń – nagrania 18 szkoleń i warsztatów z 2024 r. (dostęp dla wszystkich pracowników, bez limitu odtworzeń, przez cały 2025 r.);
  3. szkoleń na żywo z KSeF (12 spotkań rozłożonych na cały 2025 r.) – uczestnictwo z jednego urządzenia + dostęp do nagrań do końca 2025 r.
  4. szkoleń na żywo z innych tematów z zakresu VAT (16 szkoleń rozłożonych na cały 2025 r.) – uczestnictwo z jednego urządzenia + dostęp do nagrań do końca 2025 r.;
  5. nagrania szkolenia ze zmian w VAT oraz możliwość uczestnictwa w szkoleniu ze zmian innych niż dotyczących KSeF (jeżeli zostaną uchwalone w 2025 r.) – uczestnictwo z jednego urządzenia + dostęp do nagrań do końca 2025 r.

W ramach programu edukacyjnego wszyscy pracownicy w Twojej firmie mogą skorzystać z dwóch mejlowych kampanii edukacyjnych.

Kampania w ramach poziomu I potrwa 10 tygodni i rozpocznie się w lutym 2025 r.

Kampania w ramach poziomu II potrwa 12 tygodni i rozpocznie się we wrześniu 2025 r.

Przed rozpoczęciem każdej z nich na adres e-mail podany w trakcie składania zamówienia zostanie przesłany link do strony, na której każdy pracownik będzie mógł zapisać się do kampanii edukacyjnej.

Formularz rejestracyjny będzie wymagał podania wyłącznie adresu e-mail, na które będą przesyłane treści edukacyjne. 

W każdym momencie będzie możliwe wypisanie adresu z kampanii edukacyjnej.

Kampanie edukacyjne startują odpowiednio w lutym i we wrześniu 2025 r. Natomiast można się do nich zapisać w dowolnym momencie po ich starcie w ciągu całego 2025 r.

Zapis do kampanii wywoła automatyczną sekwencję mejli  przesyłaną odpowiednio przez 10 lub 12 tygodni.

Na podany w trakcie składania zamówienia adres e-mail zostaną przesłane dane dostępowe (login i hasło) do platformy, na której będą dostępne nagrania + materiały.

Będą one dostępne po zaksięgowaniu wpłaty.

Ze szkoleń w bazie mogą korzystać wszyscy pracownicy w firmie, bez limitu odtworzeń, do końca 2025 r.

Daty szkoleń na żywo zostaną podane do końca stycznia 2025 r.

Na dzień przed każdym szkoleniem otrzymasz link dostępowy do platformy LiveWebinar – na której będzie realizowane szkolenie.

W szkoleniu na żywo możesz uczestniczyć z jednego urządzenia

Po każdym szkoleniu otrzymasz również dostęp do nagrania – z którego może korzystać każdy pracownik, bez limitu odtworzeń, do końca 2025 r.

Szkolenie na żywo jest dostępne dla użytkownika z jednego urządzenia. Nie możesz więc udostępniać linków dostępowych do szkoleń na żywo.

Możesz natomiast udostępniać dane dostępowych do platformy z nagraniami szkoleń – wszystkim pracownikom w Twojej firmie.

Każdy pracownik w firmie może więc obejrzeć nagrane szkolenia.

Jak najbardziej!

Jeżeli uczestniczysz w szkoleniu na żywo, to pytanie zadajesz pisemnie na czacie albo do mikrofonu.

Natomiast w trakcie oglądania nagrania szkolenia, możesz zadać pytanie w formie komentarza pod nagraniem.

Szczegółowe wymagania techniczne dla uczestnictwa w szkoleniu na żywo są dostępne do pobrania tutaj.

Jeżeli chcesz przetestować czy Twoja przeglądarka i łącze spełniają warunki do uczestnictwa w szkoleniu na żywo, to zrobisz to tutaj: https://embed.archiebot.com/connection-tester.

Dla odtworzenia nagranych szkoleń potrzebne są:

  1. dostęp do Internetu,
  2. standardowy, aktualny system operacyjny,
  3. standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
  4. posiadanie aktywnego adresu e-mail.

Dostęp do wszystkich nagranych szkoleń będziesz mieć do końca 2025 r.

Zamówienie możesz opłacić zwykłym przelewem, przelewem natychmiastowym, kartą płatniczą, BLIKiem oraz skorzystać z rat 0%.

Jak najbardziej. Jeżeli chcesz pro formę, to złóż zamówienie wybierając płatność zwykłym przelewem oraz w uwagach do zamówienia wskaż, że potrzebujesz pro formy.

Faktura jest wystawiana do każdego zakupu na dane podane w trakcie zamówienia. Jeżeli ma być wystawiona na firmę, to koniecznie podaj jej dane (w szczególności NIP). 

Faktura zostanie wysłana elektronicznie po opłaceniu zamówienia, na podany w trakcie zamówienia adres e-mail.

Jeżeli po uzyskaniu dostępu do szkoleń uznasz, że nie spełniają Twoich oczekiwań, to masz prawo wystąpić o zwrot. Nie musisz podawać żadnej przyczyny.
 
Z prawa tego możesz skorzystać również jako firma!
 
Zrezygnować możesz w terminie do 31 stycznia 2025 r.
 
Wystarczy, że w ww. terminie napiszesz wiadomość na adres sklep@zrozumvat.pl

W przedstawionej ofercie w przypadku nagranych szkoleń uwzględniono ich podstawową cenę netto – w ramach której możliwy był ich zakup w 2024 r.

Wartość szkoleń w 2025 r. podano w oparciu o ich planowaną cenę netto – w ramach której będzie możliwy ich zakup w 2025 r.

Wartość mejlowych kampanii edukacyjnych ustalono w oparciu o wartość analogicznych progromowo kursów z zakresu VAT oferowanych przez stowarzyszenia księgowych.

Jeżeli nie znajdujesz odpowiedzi na swoje pytanie

📧 napisz na adres: sklep@zrozumvat.pl lub

📞 zadzwoń pod numer telefonu: +48 506 863 530

Doradca podatkowy Piotr Kępisty, NIP: 8522561859, REGON: 321235230.

Przydatne linki: 1. Regulamin, 2. Polityka prywatności

Copyright 2023 © Piotr Kępisty. Wszelkie prawa zastrzeżone.