Szkolenie: Ujmowanie korekt w VAT

Praktyczny kurs o korektach w przypadku sprzedaży krajowej, WDT, eksporcie towarów, WNT oraz imporcie usług

W ostatnich latach wprowadzono wiele zmian dotyczących korygowania transakcji jak i ich ujmowania w VAT. Przykładowo w pakietach SLIM VAT wprowadzanych w latach 2021-2023:

  • zmieniono zasady ujmowania korekt in minus oraz dodano przepisy o ujmowaniu korekt in plus (SLIM VAT 1);
  • dodano regulacje określające sposób ujmowania korekt in minus przy WNT oraz imporcie usług (SLIM VAT 2);
  • wprowadzono przepisy określające kursy walut dla korekt in minus oraz in plus (SLIM VAT 3).
Ponadto w przepisach o KSeF od 2022 r.:
  • zmodyfikowano zakres elementów jakie powinna posiadać faktura korygująca oraz
  • wprowadzono szczególne regulacje dla korekt wystawianych w KSeF (z modyfikacjami obowiązującymi od września 2023 r.).

Skorzystaj z materiałów, dzięki którym przestaniesz zastanawiać się jak ująć korektę w VAT

Co otrzymasz?

📺Natychmiastowy dostęp do nagrania ostatniego szkolenia, które odbyło się 6 czerwca 2024 r.

▶️ Nagranie możesz odtwarzać w dowolnym momencie, bez limitu odtworzeń, przez okres 6 miesięcy od daty zakupu. Mogą z niego korzystać wszyscy pracownicy w firmie!

⏲  Czas trwania: 2 godziny 45 min.

❓ W razie pytań, możesz je zadać w formie komentarza pod nagraniem szkolenia.

📥Prezentacja jest dostępna do pobrania w formacie PDF.

🪪 Możesz otrzymać certyfikat w wersji papierowej lub elektronicznej.

program szkolenia

1. Ujmowanie korekt in minus dla sprzedaży krajowej (korekta transakcji opodatkowanych stawką 5%, 8%, 23%) - korekta u sprzedającego

  • analiza regulacji w kontekście objaśnień podatkowych MF z 23 kwietnia 2021 r. oraz interpretacji podatkowych wydanych w latach 2021-2024.
  • korekta w przypadku sprzedaży mediów (brak obowiązku posiadania dokumentacji).
  • jakiego rodzaju dokumenty musi zgromadzić sprzedający?
  • jak rozumieć pojęcia uzgodnienia i spełnienia warunków korekty?
  • przykłady dokumentów potwierdzających uzgodnienie warunków korekty i ich spełnienie dla różnych sytuacji: rabatu posprzedażowego, skonta, zwrotu towaru lub zaliczki, błędu;
  • co w przypadku, gdy w dacie wystawienia korekty sprzedający nie posiada odpowiednich dokumentów?
  • jak ujmować korekty faktur wystawionych dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej?

2. Ujmowanie korekt in minus przez kupującego

  • w którym momencie ma miejsce uzgodnienie i spełnienie warunków korekty?
  • przykłady uzgodnienia i spełnienia warunków korekty dla różnych sytuacji: rabatu posprzedażowego, skonta, zwrotu towaru lub zaliczki, błędu;
  • czy nabywca też jest zobowiązany do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej uzgodnienie i spełnienie warunków korekty?
  • czy istnieje reguła obligująca do ujęcia korekty u sprzedającego i kupującego w tym samym okresie rozliczeniowym?
  • jak ująć korektę w JPK jeśli nie mamy faktury korygującej?
  • kiedy warunki korekty są spełnione jeśli nadwyżka z tytułu rabatu zostanie skompensowana z należnością z tytułu przyszłej dostawy?
  • co w przypadku, gdy spełnienie warunków korekty nastąpi po jej uzgodnieniu i po otrzymaniu faktury korygującej?
  • jak postępować jeśli otrzymamy korektę przed odliczeniem VAT?

3. Korekta in plus

  • jak należy ujmować korekty in plus?
  • jak wygląda korekta in plus po stronie sprzedającego oraz kupującego?
  • czy można ujmować korekty in plus w dacie ich wystawienia?
  • przykłady dla pierwotnej oraz wtórnej przyczyny korekty oraz sposób ich ujęcia w VAT.

4. Korekta w przypadku sprzedaży bez wykazanego VAT

jak ujmować korekty in minus oraz in plus z tytułu:

  • sprzedaży niepodlegającej VAT w Polsce (np. eksport usług, dostawa z montażem);
  • transakcji podlegających opodatkowaniu stawką VAT 0% (np. usługi transportu międzynarodowego lub sprzedaż produktów spożywczych objętych tarczą antyinflacyjną);
  • sprzedaży zwolnionej z VAT.
  •  

5. Korekty z tytułu WNT

  • w jaki sposób ujmować korekty in minus oraz in plus w przypadku WNT (uwzględnienie zmian wprowadzonych w pakietach SLIM VAT) – korekty z tytułu otrzymania rabatu, skorzystania ze skonta, zwrotu towar, błędu;
  • jak wykazać WNT jeżeli nie otrzymam od kontrahenta faktury? Czy mogę w takim przypadku wykazać podatek naliczony? – korzystne zmiany z pakietu SLIM VAT 3;
  • co jeśli w terminie 3 miesięcy od końca miesiąca, w którym powstał obowiązek podatkowy nie otrzymam od kontrahenta faktury? Co jeśli po tym terminie otrzymam fakturę (uwzględnienie zmian przewidzianych w pakiecie SLIM VAT 2);
  • co jeśli z opóźnieniem wykażę podatek należny z tytułu WNT?

6. Korekty w imporcie usług

  • w jaki sposób ujmować korekty in minus oraz in plus w przypadku importu usług (uwzględnienie zmian wprowadzonych w pakietach SLIM VAT) – korekty z tytułu otrzymania rabatu, skorzystania ze skonta, zwrotu towar, błędu;
  • czy brak faktury zwalnia mnie z obowiązku wykazania podatku należnego z tytułu importu usług?
  • jak wykazać podatek naliczony jeżeli spóźnię się z wykazaniem importu usług?
  • czym kierować się przy ujmowaniu korekt – datą otrzymania faktury korygującej, zwrotem płatności, momentem uzgodnienia, datą zdarzenia?
  • analiza przykładów dla rabatu, zwrotu zaliczki, reklamacji.

7. Korekty w przypadku WDT

  • jak ujmować korekty in plus oraz in minus przy WDT?
  • czy w przypadku WDT należy gromadzi dokumentację potwierdzającą uzgodnienie i spełnienie warunków korekty?
  • skutki otrzymania z opóźnieniem dokumentów potwierdzających WDT – kiedy musimy opodatkować dostawę oraz w którym momencie możemy zastosować stawkę 0%?
  • skutki niewykazania WDT w terminie – kiedy musimy „należycie na piśmie wyjaśnić uchybienie naczelnikowi urzędu skarbowego” oraz co to oznacza?

8. Korekty w eksporcie towarów

  • sposób przeprowadzania korekty in plus oraz in minus w przypadku eksportu towarów;
  • jaki jest termin na otrzymanie dokumentu IE599? Ile czasu można czekać na jego otrzymanie?
  • co w przypadku otrzymania dokumentu IE599 z opóźnieniem?
  • jak stosować stawkę 0% przy zaliczce na poczet eksportu towarów?
  • szczegółowe omówienie zasad uwzględniania korekt w przypadku stosowania stawki 0%.

9. Kurs waluty w przypadku korekt oraz inne zmiany z lat 2021-2024

  • jaki kurs waluty należy przyjąć w przypadku korekt in minus oraz in plus;
  • jaki kurs waluty zastosować do zbiorczych korekt;
  • zmiana elementów faktur korygujących;
  • czy rzeczywiście w korektach nie trzeba wskazywać przyczyny korekty?

10. Faktury korygujące a KSeF

  • szczególne regulacje w zakresie ujmowania korekt wystawionych przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur – obowiązujące w systemie fakultatywnym;
  • dodatkowe elementy faktury korygujących wystawianych w KSeF;
  • jakie są planowane zmiany w ujmowaniu korekt w ramach systemu obligatoryjnego?

11. Czas na dyskusję (pytania i odpowiedzi)

Zobacz fragment szkolenia

Sprawdź Opinie o tym szkoleniu

Prowadzący

Piotr Kępisty

Zajmuję się niemal wyłącznie podatkiem VAT. Tak wąska specjalizacja daje mi okazje do analizy wielu bardzo ciekawych modeli biznesowych oraz do współpracy z księgowymi z różnych branż.

W ramach mojej ponad 7 letniej działalności szkoleniowej opracowałem programy, w których krok po kroku wyjaśniam prawidłowy sposób rozliczenia różnorodnych transakcji na gruncie VAT (ponad 160 przeprowadzonych szkoleń).

Jestem współautorem kilku publikacji książkowych wydanych m.in. przez Wolters Kluwer oraz C.H. Beck. Publikuję również w prasie fachowej, m.in. w Rzeczpospolitej oraz Rachunkowości – piśmie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Od 4 lat prowadzę blog (zrozumvat.pl). Co roku odwiedza go kilkaset tysięcy unikalnych użytkowników.

W ramach tych wszystkich aktywności zbieram najczęściej występujące problemy praktyczne, które staram się rozgryźć wspólnie z uczestnikami moich szkoleń.

Szkolenie z ujmowania korekt w VAT

550 zł netto 676,50 zł brutto
  • Półroczny dostęp do nagrania (bez limitów)
  • Nagranie dostępne dla wszystkich pracowników w firmie!
  • Gwarancja satysfakcji - możliwość zwrotu w terminie 30 dni (bez podawania przyczyny)

Gwarancja satysfakcji

Jestem przekonany, że szkolenie będzie dla Ciebie przydatne.
Jeżeli jednak z jakichkolwiek powodów uznasz, że nie spełniło
oczekiwań, to zwrócę pełną zapłaconą kwotę!

Wystarczy, że w terminie 30 dni od dnia zakupu zgłosisz chęć zwrotu na adres: sklep@zrozumvat.pl.

Ze zwrotu możesz skorzystać również jeżeli kupujesz jako firma!

Jak to działa?

  • Po złożeniu zamówienia i jego opłaceniu otrzymasz mailowo dane dostępowe do platformy, na której będą dostępne nagranie + wszystkie dodatkowe materiały (w tym prezentacja w formacie PDF).
  • Po opłaceniu zamówienia otrzymasz mejlowo fakturę.

Masz pytanie?

napisz na adres: sklep@zrozumvat.pl

lub zadzwoń pod numer: +48 506 863 530

Najczęściej zadawane pytania:

Jak najbardziej!

W trakcie oglądania nagrania szkolenia, możesz zadać pytanie w formie komentarza pod nagraniem.

Na podany w trakcie składania zamówienia adres e-mail zostaną przesłane dane dostępowe (login i hasło) do platformy, na której będą dostępne nagrania + materiały.

Dla odtworzenia nagranych szkoleń potrzebne są:

  1. dostęp do Internetu,
  2. standardowy, aktualny system operacyjny,
  3. standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
  4. posiadanie aktywnego adresu e-mail.

Zezwalam na udostępnianie danych dostępowych do platformy z nagraniami szkoleń – dla wszystkich pracowników w Twojej firmie.

Każdy pracownik w firmie może więc obejrzeć nagranie szkolenia.

Dostęp do nagrania szkolenia będziesz mieć przez 6 miesięcy.

Zamówienie możesz opłacić zwykłym przelewem, przelewem natychmiastowym, kartą płatniczą oraz BLIKiem.

Jak najbardziej. Jeżeli chcesz pro formę, to złóż zamówienie wybierając płatność zwykłym przelewem oraz w uwagach do zamówienia wskaż, że potrzebujesz pro formy.

Prośbę o pro formę możesz również przesłać na adres: sklep@zrozumvat.pl

Faktura wystawiana jest do każdego zakupu na dane podane w trakcie zamówienia. Jeżeli ma być wystawiona na firmę, to koniecznie podaj jej dane (w szczególności NIP). 

Faktura zostanie wysłana elektronicznie po opłaceniu zamówienia, na podany w trakcie zamówienia adres e-mail.

Jeżeli po uzyskaniu dostępu do szkolenia uznasz, że nie spełnia Twoich oczekiwań, to masz prawo wystąpić o zwrot. Nie musisz podawać żadnej przyczyny.
 
Z prawa tego możesz skorzystać również jako firma!
 
Zrezygnować możesz w terminie 30 dni od dnia dokonania zakupu.
 
Wystarczy, że napiszesz wiadomość na adres sklep@zrozumvat.pl

Po obejrzeniu nagrania szkolenia możesz otrzymać certyfikat.

W tym celu wyślij wiadomość na adres sklep@zrozumvat.pl i wskaż w jakiej formie chcesz go otrzymać (papierowa czy elektroniczna).

Doradca podatkowy Piotr Kępisty, NIP: 8522561859, REGON: 321235230.

Przydatne linki: 1. Regulamin, 2. Polityka prywatności

Copyright 2024 © Piotr Kępisty. Wszelkie prawa zastrzeżone.