fbpx

Szkolenie z WDT

📼 Dostęp do nagrania szkolenia z wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

📺Możliwość odtwarzania nagrania w dowolnym momencie, bez limitu odtworzeń, przez okres co najmniej 6 miesięcy od daty zakupu.

☑️ z nagrania mogą korzystać wszyscy pracownicy w Twojej firmie.

❓ W razie pytań, pracownicy mogą zadać pytanie w komentarzu pod nagraniem.

📥Prezentacja jest dostępna do pobrania w formacie PDF.

⏲ Czas trwania: 2 godziny 45 min.

📆 Szkolenie poprowadziłem 30 maja 2023 r.

Gwarancja satysfakcji!

Jestem przekonany, że szkolenie będzie przydatne dla Twojego zespołu. Jeżeli jednak z jakichkolwiek powodów uznasz, że nie spełniło oczekiwań, to zwrócę pełną zapłaconą kwotę!

Wystarczy, że w terminie 30 dni od dnia zakupu zgłosisz chęć zwrotu na adres: sklep@zrozumvat.pl.

program szkolenia

  1. Czym jest WDT?:
    1. elementy istotne do wystąpienia WDT: dostawa towarów oraz wywóz towarów z Polski do innego państwa UE;
    2. status nabywcy – czy ma znaczenie rejestracja do VAT UE?
    3. co jeżeli nabywcą towarów jest podmiot spoza UE ale towary są transportowane z Polski do innego państwa UE?
    4. status nabywcy w przypadku dostawy wyrobów akcyzowych oraz nowych środków transportu;
    5. czym różni się WDT od wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość (WSTO);
    6. czy WDT musi rozpoznać podatnik zwolniony ze względu na obrót nieprzekraczający 200 tys. zł?
    7. rodzaje towarów, których dostawa nie stanowi WDT (jednostki pływające i środki transportu lotniczego oraz części do nich);
    8. jak wykazać dostawę jeżeli nabywcą jest podatnik unijny, lecz towary nie zostaną wywiezione do innego państwa UE?
  1. Obowiązek podatkowy przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów:
    1. moment dostawy czy faktura – co decyduje o dacie powstania obowiązku podatkowego?
    2. co jeżeli faktura zostanie wystawiona na kilka miesięcy przed dostawą?
    3. co jeżeli faktura została wystawiona, a do dostawy w ogóle nie doszło?
    4. co jeżeli faktura nie została wystawiona albo wystawiono ją z opóźnieniem;
    5. jak powstaje obowiązek podatkowy przy dostawach ciągłych?
    6. czy warunki Incoterms mają wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego w WDT?
  1. Kiedy WDT podlega opodatkowaniu w Polsce?:
    1. w jakich przypadkach miejscem opodatkowania WDT jest Polska?
    2. co jeżeli transport rozpoczyna się w innym niż Polska państwie UE?
    3. problematyka transakcji łańcuchowych – w jaki sposób określić czy moja dostawa w łańcuchu stanowi WDT?
  1. Podstawa opodatkowania przy WDT:
    1. co stanowi podstawę opodatkowania przy WDT;
    2. co z kosztami dodatkowymi (opakowaniem, kosztami transportu, ubezpieczeniem);
    3. czy jeżeli koszty transportu są wskazane w odrębnej pozycji faktury – mam obowiązek rozpoznać eksport usług zamiast WDT?
    4. nieodpłatne WDT – czy mam obowiązek wykazać, a jeżeli tak, to w jaki sposób ustalić podstawę opodatkowania?
  1. Stawka 0% dla WDT
    1. podstawowe warunki i dokumentacja dla stawki 0% (list przewozowy, specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku);
    2. co jeżeli posiadany list przewozowy nie jest prawidłowo wypełniony (np. brak podpisu sprzedającego, przewoźnika lub nabywcy, brak numeru rejestracyjnego środka transportu);
    3. czy w razie braku dokumentacji podstawowej, można ją uzupełnić dokumentami dodatkowymi (np. korespondencja handlowa, faktura od przewoźnika, potwierdzenie odbioru przez klienta);
    4. czy potwierdzeniem wywozu może być oświadczenie nabywcy, podpisana przez niego faktura albo wydruki z systemu przewoźnika?
    5. kiedy można wykorzystać dokument potwierdzenia wywozu przez nabywcę własnym środkiem transportu;
    6. domniemania wynikające z przepisów unijnych wprowadzone w ramach pakietu Quick Fixes – jaka jest relacja tych przepisów do regulacji wynikających z przepisów ustawy o VAT.
  1. Niezgromadzenie dokumentacji do stawki 0% w terminie:
    1. jaki jest termin na uzyskanie dokumentacji potwierdzającej WDT;
    2. dwa dodatkowe miesiące na uzyskanie dowodów – kiedy stosujemy te przepisy;
    3. jak wykazać WDT jeżeli otrzymaliśmy dokumentację z opóźnieniem;
    4. sposób postępowania przez podatników stosujących rozliczenia kwartalne i miesięczne;
    5. zmiany wprowadzone przepisami pakietu SLIM VAT 3.
  1. Szczególne przypadki WDT:
    1. wywóz towarów do innego państwa UE po wykonaniu na nich usług przez podmiot trzeci – jakie są warunki by rozpoznać tego typu dostawę jako WDT i zastosować stawkę 0%?
    2. procedura 42 – zwolnienie importu towarów z związku z późniejszą dostawą wewnątrzwspólnotową;
    3. rozliczanie wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu.
  1. Przemieszczenie towarów do innego państwa UE jako WDT:
    1. kiedy nietransakcyjne przemieszczenie towarów stanowi WDT;
    2. jak wykazać tego typu przemieszczenie w JPK oraz informacji podsumowującej;
    3. jakie konsekwencje rodzi takie przemieszczenie towarów w innym państwie UE;
    4. czy w takim przypadku należy zgromadzić dokumentację potwierdzającą wywóz towarów do innego państwa UE?
    5. wyłączenia z obowiązku rozpoznania WDT: przemieszczenia związane z dostawą z montażem, WSTO, eksportem towarów, w celu wykonania usług itd.;
    6. jak w takim przypadku powstaje obowiązek podatkowy – skoro podatnik nie wystawia faktury?
  1. Procedura call-off stock:
    1. do czego służy procedura call-off stock i co daje;
    2. jakie warunki należy spełnić by móc zastosować tę procedurę;
    3. jak wykazać procedurę call-off stock w informacji podsumowującej?
    4. co powinna zawierać ewidencja prowadzona przez dostawcę?
    5. w którym momencie przemieszczający powinien rozpoznać WDT?
  1. Wykazywanie WDT w informacji podsumowującej:
    1. czy muszę wykazać WDT, do którego nie stosuję stawki 0% (tj. które rozpoznaję jako dostawę krajową)?
    2. w jakich przypadkach WDT podlega wykazaniu w informacji podsumowującej;
    3. jak wykazać w formularzu VAT-UE nietransakcyjne przemieszczenie towarów;
    4. kiedy muszę oznaczyć, że WDT stanowi transakcję trójstronną uproszczoną.
  1. Dokumentowanie i wykazywanie WDT w JPK:
    1. jakie elementy powinna zawierać faktura dokumentująca WDT;
    2. kiedy wymagane jest umieszczenie dodatkowych adnotacji;
    3. czy na fakturze dokumentującej WDT należy umieścić adnotację „odwrotne obciążenie”?
    4. kody dotyczące procedur, które odnoszą się do WDT i są wykazywane w JPK;
    5. czy do WDT należy stosować kody GTU?
  1. Ujmowanie korekt w przypadku WDT:
    1. ujmowanie korekt in minus: rabat lub zwrot towaru;
    2. ujmowanie korekt in plus (np. podwyższenie ceny z uwagi na wskaźnik inflacji, uzależnienie wynagrodzenia od cen paliw itp.);
    3. korekta z tytułu błędu (błąd w cenie).

Sprawdź Opinie o moich szkoleniach z WDT

O mnie

Piotr Kępisty

Zajmuję się niemal wyłącznie podatkiem VAT. Tak wąska specjalizacja daje mi okazje do analizy wielu bardzo ciekawych modeli biznesowych oraz do współpracy z księgowymi z różnych branż.

W ramach mojej ponad 7 letniej działalności szkoleniowej opracowałem programy, w których krok po kroku wyjaśniam prawidłowy sposób rozliczenia różnorodnych transakcji na gruncie VAT (ponad 160 przeprowadzonych szkoleń).

Jestem współautorem kilku publikacji książkowych wydanych m.in. przez Wolters Kluwer oraz C.H. Beck. Publikuję również w prasie fachowej, m.in. w Rzeczpospolitej oraz Rachunkowości – piśmie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Od 4 lat prowadzę blog (zrozumvat.pl). Co roku odwiedza go kilkaset tysięcy unikalnych użytkowników.

W ramach tych wszystkich aktywności zbieram najczęściej występujące problemy praktyczne, które staram się rozgryźć wspólnie z uczestnikami moich szkoleń.

Jak to działa?

  • Po złożeniu zamówienia i jego opłaceniu otrzymasz mailowo dane dostępowe do platformy, na której będzie dostępne nagranie szkolenia + prezentacja w formacie PDF.
  • W ciągu kilku dniu od opłacenia zamówienia otrzymasz mailowo fakturę VAT.

Szkolenie z WDT

550 zł netto
  • Półroczny dostęp do nagrania
  • Nagranie dostępne dla wszystkich pracowników w Twojej firmie
  • Gwarancja satysfakcji - możliwość zwrotu w terminie 30 dni (bez podawania przyczyny)

Masz pytanie?

napisz na adres: sklep@zrozumvat.pl

lub zadzwoń pod numer: +48 506 863 530

Najczęściej zadawane pytania:

Na podany w trakcie składania zamówienia adres e-mail zostaną przesłane dane dostępowe (login i hasło) do platformy, na której będzie dostępne szkolenie.

Zezwalam na udostępnianie danych dostępowych do szkolenia dla wszystkich pracowników w Twojej firmie.

Każdy z nich może obejrzeć nagranie szkolenia.

Dostęp do nagrania szkolenia będziesz mieć przez 6 miesięcy liczonych od dnia, w którym dokonasz zakupu.

Zamówienie możesz opłacić zwykłym przelewem, przelewem natychmiastowym, kartą płatniczą oraz BLIKiem.

Jak najbardziej. Jeżeli chcesz pro formę, to złóż zamówienie wybierając płatność zwykłym przelewem oraz w uwagach do zamówienia wskaż, że potrzebujesz pro formy.

Faktura wystawiana jest do każdego zakupu na dane podane w trakcie zamówienia. Jeżeli ma być wystawiona na firmę, to koniecznie podaj jej dane (w szczególności NIP). Faktura zostanie wysłana elektronicznie na podany w trakcie zamówienia adres e-mail najpóźniej do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zrealizowano zamówienie.

Jeżeli po uzyskaniu dostępu do szkolenia uznasz, że nie spełnia Twoich oczekiwań, to masz prawo wystąpić o zwrot. Nie musisz podawać żadnej przyczyny.
 
Z prawa tego możesz skorzystać również jako firma!
 
Zrezygnować możesz w terminie 30 dni od dnia dokonania zakupu.
 
Wystarczy, że napiszesz wiadomość na adres sklep@zrozumvat.p

Doradca podatkowy Piotr Kępisty, NIP: 8522561859, REGON: 321235230.

Przydatne linki: 1. Regulamin, 2. Polityka prywatności

Copyright 2023 © Piotr Kępisty. Wszelkie prawa zastrzeżone.